-
Sköldkörteln. Högt TSH tyder på hypotyreos. Enkelt uttryckt.Ninni1974 skrev 2009-08-25 18:08:45 följande:Får jag fråga vad TSH är?
-
TT: Jupp, jag har koll. 10 år är det som gäller. Är "i branchen"; på rätt sida lagen då alltså.
Har faktiskt inte läst någon forskning som visat så goda resultat av innohep och eller kortison. Har du? Tror visserligen att det kan hjälpa (om det är just det som är problemet), men det hjälper ju långt ifrån på alla. Och jag ligger ju ruskigt pyrt till eftersom jag haft så många missfall. Rent statistiskt då alltså. Hoppas ju på annat. Kanske är det levaxin som behövs för mig. Vem vet.
Hej och välkommen Solen. Beklagar verkligen dina missfall. Är du utredd?
-
Sköldkörtelprover båda två. TPO-ak tittar efter antikroppar som angriper sköldkörteln.snöboll1 skrev 2009-08-25 20:49:12 följande:BettanB: Apropå prover... Vad är TPO-ak? T4?
-
Fel tråd.Soffiekompis skrev 2009-08-25 20:55:34 följande:Hamnade plötsligt i denna tråd. Är själv 30+ men har precis börjat resan mot ett barn. Hur ska man tackla livet och omgivningen om det inte går?? Var får man styrkan till det? Ok, ingen behöver svara, det är mer eller mindre retoriska frågor..
-
Se där. Vad bra att jag kunde vara behjälplig med något.TantTingeling skrev 2009-08-25 20:58:22 följande:Bettan: Oj, så fint då. Då är jag alltså inte längre kriminell . Se där vilken tur att jag bekände mina synder. Ja det var ju mest piloter, men visst har jag sett sånt. Jag ska gräva djupt och visa. Ja, visst ökar ju risken med varje mf, men sen har vi ju många exempel på att det går oxå, med rätt behandling. Vi håller tummarna för levaxin alltså!
-
solen: Gjort utredning på SU. Inget funnet. Inkompetent läkare som helst inte ville göra några blodprov alls och suckar över hur jobbiga vi är. Stackarn, han är väl inte van vid akademiker som kastar fram vetenskapliga artiklar framför näsan på honom.
I övrigt går jag hos Leif Matthiesen i Helsingborg och får innohep av honom. Nästa gång skall jag börja med sprutorna direkt vid äl.
Utöver innohep får jag progesteron och folacin (av läkaren på SU) och så tar jag ASA (albyl motsvarande trombyl) på eget bevåg. Därutöver vitaminer och omega3. Hoppas nu få levaxin eftersom mitt TSH är för högt. Enligt mig, men inte enligt läkaren. Fast han är galen och det är inte jag.
TT: Tack!!
Ska ta och leta jag med sen. Tittade en del, men hittade inte mycket bra. Behöver pinfärsk forskning också annars är han inte nöjd. *muttrar*
-
icka76 skrev 2009-08-26 08:49:16 följande:God morgon!
TT: Har läst igenom de abstrakten ovan och får för mig att det är vanligast att dels ha svårt att bli gravid och dels att man får spontana mf, altså att kroppen stöter ut fostret vid sköldkörtelproblem, eller har jag tolkat fel?
icka: Tror inte att man kollat så noga vilken typ av missfall det rörst sig om. Många gånger är ju missfall man som "gått vidare" sas. Samma för ofostriga graviditeter; många gånger kan det ha funits ett forster från början. Så var det för mig med nummer 3; då såg jag foster med pickande hjärta i v6+5, men vid återkoll i v 10 var fostret helt borta. Hade jag inte kolat i v10 så hade blödningen kanske kommit igång av sig själv och då hade det ju kallats vanligt mf istf ma. Om du är med på hur jag tänker? -
Oj, vad illa jag skrev förut. Var på jobbet så jag hade lite bråttom. *skäms*
TT: Ja, jag borde nog byta läkare ja... Funderar ju allvarligt på det.
Oj, köra fram och tillbaks så där. Ja, vad gör man inte...
-
Tack, TT. Skriver ut den och läser.
-
SannaS: Välkommen in.
Icka: Journalen brukar komma direkt. Tog 2 dagar när vi bad att få den.
*vinkar-till-alla*