-
Nej, det ÄR ju fortfarande SU vi talar om... SÅ vettigt kan det väl knappast bli då...icka76 skrev 2009-09-27 15:56:50 följande:Bettan: Då var hon kanske inte så vettig ändå Håller tummarna att östrogenet gör verkan och att du får mens nu.
-
Ninni: vet faktiskt inte om/vad de tänkt. Tror inte att de tänker så mycket alls på SU. Minst av allt verkar de tänka på sina patienter i varje fall. Nåväl, just nu är jag glad om jag bara får ingång kroppen igen.
MÅSTE få tummen ur och köpa de där böckerna snart.. De verkar bra.
-
Hej, alla.
TT: Grattis här med. underbart. *fortsätter-hålla-tummarna*
viktoria: Hoppas TSH lagt sig stabilt.
Blödde förresten inte heller så länge efter mina missfall.
sannes: Lät som en bra fest.
ego: Fick superduper ont i underlivet (svårt att säga exakt var -tror det är tappen) strax innan fem. Kom knappt hem ens en gång. Ontontont... Tog en alindrin och låg på mage på sängen i en timme; när jag gick på toa kom det blod. Antar att det är mensen. Ur led är tiden. Ringde 1177 och fick rådet att ta östrogenet idag också och ringa min gyn imorgon. Får bli så. Men FAN vad ont det gör.
-
Tittar bara in som hastigast (läser kvällskurs på tisdagar). Gick sådär hos terapeuten idag; hon var trevlig, men lite för lösningsfokuserad. Jag ville mest prata av mig, men hon skulle hela tiden ramla in och prata om somatisering etc. Tror iofs att hon kan ha blivit stressad av faktumet att jag också är psykolog och att hon därför "tog i lite extra". Skall dit igen nästa vecka, får se om det känns bättre då.
Hon vill absolut att jag skall vara sjukskriven, men det pallar jag inte.... Maniskt försvar kanske... *muttrar*
På repro sa de (efter mycket om och men och flera turer) att jag inte skall räkna blödningen som mens utan fortsätta med tabletterna. Vet inte riktigt hur jag skall tänka....
icka: Gôtt. Mår du ändå som du gör så kan ju lite pengar göra saker liiite bättre iaf.
*vinkar*
-
TT: Nej, inte helt katastrof.
Läser sexologi på kvällstid; halvfart.
Vad skönt att få ta tag i varbölden på jobbet kan jag tänka. På dem bara.
SanneS: Bra att du fått tid. Ja, men vad är en månad egentligen? Tänk vilken oro du får dras med om du blir gravid utan att ha koll. Nu vet jag ju inte om/hur mycket just den sjukdomen spelar in men.. Läs på och fundera igenom det ordentligt; det är mitt råd.
-
Förresten:
Ego: Är i valet och kvalet. Skall jag fortsätta enligt ordination (östrogen + provera) eller skall jag avsluta och räkna blödningen som mens? Vet fan vare sig upp eller ner just nu. Har blött väääldigt sparsamt, men ändock i tre dagar. Mer än bara en "slumpmässig" blödning och för lite för en riktig mens. Hur fan vet man om det är mens eller ej? Skit vad komplicerat allt skall vara. *muttrar*
Funderar på att skippa resten av tabletterna och istället tempa och försöka se om det blir någon ÄL och sen ny mens. Händer inget så kanske man kan försöka igen med tabletterna ist. Vad tror ni om den planen?
-
Nini: fy vad vidrigt. *kramar-om*
-
Skitskitskit. Skrev ett långt inlägg tidigare, men min dator havererade så det försvann. *surar*
icka: Jupp, det är just vad dpo betyder.
Pillan: Kan inte du komma upp, så kan vi har Gbgträff?
Förresten, om du bor i Helsingborg: har du kontakt med eminente läkaren Matthiesen? En av Sveriges absolut främsta när det kommer till upprepade missfall. Och en underbar människa. Fick kontakt med honom i våras och det är han som står för mitt innoheprecept. Kommer åka till honom om/när jag blir gravid igen. HETT tips.
Nä, gör nog så att jag skippar tabletterna ändå. Känns galet att proppa i sig en massa hormoner (kanske) i onödan. KAN ju hända att kroppen fattat galoppen nu. Tempar för att ha lite bättre koll. Skulle mensen inte komma inom typ 35-40 dagar så kör jag kuren då.
Förresten; FY vad jobbigt det är med klumpiga kommentarer. Har varit med om en hel hög tyvärr.
-
TEMPARE:
Icka76: www.fertilityfriend.com/home/2102b4
PillanPernilla: www.fertilityfriend.com/home/153987
BettanB: www.fertilityfriend.com/home/BettanB
-
inboxar. Hoppas det kommer fram.LuPeRo skrev 2009-10-01 17:01:48 följande:Bettan: Sambon och jag har faktiskt pratat om att åka upp till Gbg. Min kusin har en lägenhet där någonstans som vi skulle låna. Men antingen är dom där eller deras barn så vi får se om den är tillgänglig för oss snart Tyvärr har jag ingen kontakt med honom men jag har hört en massa bra om honom från många. Så jag funderar faktiskt på att kontakta honom OM jag någonsin skulle bli gravid igen (eller om jag inte blir det). Någon som kan inboxa mig med hans nummer och e-mail om det finns?