• TantTingeling

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Tack för era tummar och tår, hoppas de hjälper! Jag ringde iaf kvinnoklin idag för att meddela att jag (nog/kanske/eventuellt/förhoppningsvis) är gravve igen (man måste ju tänka positivt, eller hur?) och därmed vill ha mera progesteron. Men jag kom inte fram. Tur jag har ett lager hemma.

Icka: Kul att det bor en riktig tempexpert i dig, jag ska nog bomba dig med frågor om det positiva tänkandet och era tummar/tår inte hjälper.

• TantTingeling

Tack Pillan, men jag tar inte ut något ännu, känner mig mest frustrerad över att man aldrig kan få något klockrent plus "tidigt". Det kan nog lika gärna ha varit ett spökstreck. Vi får vänta och se, jag lovar att rapportera på måndag efter testet eller om mensen kommer innan.

Någon som har några roliga planer för helgen? Själv ska vi montera växthus :)

Hur har det gått för bettan?

• TantTingeling

Icka: Tack oxå för ditt grattis, men som sagt törs jag inte glädja mig ännu, dessutom så känns det som mensen ska komma när som helst. Jag tar Trombyl och folsyra o en om dan, men inget fragmin. Det får bli om jag skulle få ett till mf (jag skulle inte ta ett nej där). Vilket jag ju naturligtvis inte ska få - anstränger mig för positivt tänkande...

• TantTingeling

Ninni: Jag testade imorse på dag 34. Har tidigare haft ganska regelbunda cykler på 29 dagar (trots pco.) Efter senaste mf:et har jag haft upp till runt ca 45 dagar, och aldrig märkt av nån äl. Denna cykel har jag tagit pergo och allså bör min äl ha kommit och den bör kanske också ha varit något förskjuten eftersom pergo ofta har den effekten. Jag har inte märkt av nån äl alls (en av anledningarna till att jag tvivlar) men tycker ändå att dag 34 bör vara runt bim.

Ninni och Pillan: Vad blir det för film? Själv skulle jag vilja gå och se flickan som lekte med elden.

• TantTingeling

Icka: Ja, det hade varit bättre - om jag hade bott i gbg och inte behövt skotta bort ett ton snö för att montera växthuset... {#lang_emotions_smile} Jag vill ju att det står färdigt när det är dags att köra igång säsongen nästa vår. Du verkar ju vara bra på det där med odling, så jag kommer säkert att ha ett gäng frågor till dig om det oxå. Men jag började iaf en kurs i alternativ odling igår så förhoppningsvis så kanske du har nåt utbyte av mig oxå.
    Frosten har redan kommit till min del av världen, tyvärr. 

Låter som om du kommer få en riktigt mysig helg! Ska också på Hockey, men imorgon och inte som sjukvårdare :)

• TantTingeling

Icka: Nej, det är inte lätt för dig att tänka på det, vi har ju rätt olika klimat :). Jo det handlade mycket om ekologisk odling, vet inte vad mer som var alternativt med kursinnehållet men det visar väl sig, det var första gången igår. Klok kompis du har :). Det låter sååå mysigt med en riktig tjejsnackskväll, får mig sååå att sakna mina goa tjejer som finns utspridda i andra delar av landet vilket gör att vi sällan ses.

• TantTingeling

Oj, fick just höra att lillasyster kommer på besök, ska slänga ihop en kladdkaka! Hoppas ni får en bra kväll allihopa!

• TantTingeling

Bettan: Det låter ju som att det borde funka. Bygger man upp slemhinnan så måste den ju stötas ut oxå, den kan ju inte bli hur tjock som helst. Så jag tror och hoppas på din behandling! Det är ju inte helt ovanligt att kroppen flippar ur efter mf och om du nu har en liten släng av pco så kanske du är känsligare. Så tänkte iaf jag om mig själv när äl inte kom igång förrän jag tog pergo... Men jag har inget vetenskapligt att luta  mig på men lite måste man ju få spekulera själv oxå :)

Sanne: Oj herregod vilken fest. 6.15... Det är ungefär när jag brukar stiga upp en ledig dag :) Jag gör skäl för mitt namn :)

Ninni: Tack för recensionen. Låter som att det blev godkänt iaf. Ska nog gå på bio om några veckor då jag och sambon är hemma och lediga samtidigt nästa gång.

Ego: Jag fick ett starkt och fint plus i morse. Fast jag och sambon hade nog kommit överens redan innan om att fredagens test inte kunde tolkas som annat (det var han som tyckte att det kunde vara negativt, så jag blev tveksam, sen visade det sig att han kollade på fel bild, trött som han var när jag väckte upp honom...) Nu går jag in i veckan då jag fått mina mf så jag kan inte påstå att jag är lugn på nåt sätt...

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet