• LuPeRo

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

icka & Bettan: Men vad ni gaddar ihop er
    Men okej, om jag kommer ihåg att tempa så gör jag det
    Kan jag börja imorgon när jag är på mensdag 3 eller ska jag vänta en omgång?
    Jag är medlem på FF men jag har ingen aning om hur man fyller i allt där ännu. Får väll läsa lite och se om jag förstår det

icka: Med tanke på att jag fick Pregnyl sprutan så har jag (enligt läkaren) haft en ÄL. Men jag vet inte vad jag ska tro just nu bara.

Bettan: Jag tror absolut att Pergo skulle kunna kickstarta ditt system. Men som icka skriver hade nog även jag krävt en ordentlig undersökning först.

Viktoria5: Välkommen in hit! Jag har själv inte varit här så länge, men det är ett trevligt gäng

• LuPeRo

Ninni: Vet hur du känner dig Och det är okej att vara nere ibland, man måste tillåta sig själv det.

För snart 3 veckor sedan hörde jag av 2 vänner. Dom ville berätta att dom var gravida. Den ena på söndagen (via ett MMS med en bild på ett positivt gravtest) och den andra på onsdagen. Det känns i hjärtat när dom ringer och berättar om BM och allt runt omkring. Speciellt nu när det gått 8 månader sedan MA:t och 5½ år sedan vi började försöka få barn. I snart 2 år har vi försökt med hjälp.

Och jag är lika ogravid idag som då...

• LuPeRo

Bettan: Men du "muttraren" då ska jag dra fram tempen och lägga den vid sängen sen. Wow, vilken sängkamrat man har nu då
    Får väll be sambon påminna mig om att ta tempen innan jag går upp imorgon. Ska man bara kryssa i tempen på FF? Inte fylla i något om flytningar och annat gojsimojs?

Det dom kan undersöka är din slemhinna, om det finns några infektioner, livmodern, livmodertappen, ja allt vad som kan tänkas finnas där nere
    Du kan ju annars be om en högre dos av Proveran. Eller konstant p-piller ätande i 3 månader (då kan du få en mens på 28 dagar, det fick jag).

• LuPeRo

Ninni: Visst är det tufft emellanåt. Speciellt när kvinnor runtom en blir gravida. Jag personligen har gett upp vilket gör att jag inte tänker lika ofta på allt det här med barn, det sköter sambon så bra
    Men egentligen har man inget annat val än att kämpa, vad gör man inte för ett barn

icka: Jag ska genast gå och kolla vad jag har för temp...
    Vart tar du tempen? Munnen eller armhålan? Vart är bäst?

• LuPeRo

icka: Nej nej, jag ska inte ta tempen nu. Jag ska se vad jag har för temp-mätare bara (alltså hur många decimaler
    Att man ska ta den på morgonen det vet jag. Men det där med livmodertappen (som jag inte riktigt vill pilla på) och symptom vid ÄL lär jag glömma. Det är nog något jag kommer att ta upp senare isåfall
    Jag tror att den "mätaren" jag har är till armhålan. Men när det är på morgonen man tar den kan det väll inte spela så stor roll i vilken kroppsdel man kollar?

• LuPeRo

icka: Den jag har var faktiskt till munnen. Och det är en digital med 2 decimaler (tog min temp precis och den ligger på 36,69 grader).
    Men då får jag väll anse mig vara redo för att prova på tempning

• LuPeRo

Ninni: Det här med att tempa är helt nytt för mig. Är så dålig på att komma ihåg att ta den varje morgon. Men nu SKA jag försöka

Ärligt talat så vet jag aldrig när jag har ÄL. Jag fick en ägglossnings spruta när jag var på dag 12 förra gången. Så då antar jag att jag haft ÄL på dag 13 eller 14. Men annars i övrigt har jag inte en susning

Jag har upptäckt nu att när jag pratar med någon i telefon och ämnet barn eller graviditet kommer upp, då stänger jag av mig eller något. Jag säger inget mer än "mmmm" och "ja". Samtalet blir fort avslutat då kan jag säga. Men jag är innerst inne oerhört avundsjuk på alla gravida...
    Om dom bara visste hur jag innerst inne längtar efter att må dåligt och ha foglossning...

• LuPeRo

icka: Jag tackar för det! Och jag tar gärna emot länken, kanske kan läsa på lite där och se hur andra gör

• LuPeRo

Ninni: Visst är kalender-sex romantiskt Man sitter där med sin almanacka och räknar på vilka dagar man har ÄL och sedan går man in och ber gubben dra över en. Oerhört romantiskt!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet