• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

TT: Förstår att du känner att det går långsamt, men 2,5 vecka går snabbt snart är du där och ser det lilla pyret vinka tillbaka till dig Har du börjat känna av det mer nu? Graviditeten alltså

Jodå det känns bra att chefen verkade ta det på allvar men jag är fortfarande besviken på Dr BE. Det känns som att de inte förstår vad de gör med oss att vi är så otroligt utlämnade och sårbara. De kan ju inte bara lova oss saker och sen bara försvinna. Jag hoppas att hon ringer snart eller att den andra läkaren vet vad hon gör. BM sa att om jag inte var nöjd med den nya så skulle jag ringa tillbaka och så skulle hon försöka få in en tid till Dr BE. Jag tänker även beställa hem en kopia av labbsvaren för jag har ju sett vad som hänt flera här inne, att läkaren säger att proverna är normala fast de ur bebissynpunkt inte är det. Hoppas jag kan få använda mig av din expertis där. Vad trist att du inte trivs på jobbet. Har du fått upprättelse i lönediskussionen? Tråkigt att det inte händer så mycket, jag förstår att när man är relativt ny inom yrket och vill ha utmaningar och lära sig nytt så är det inte kul när det står still. Finns det inget annat i närheten av det du gör nu som du kan söka?

• icka76

Hej tjejer! Skönt det känns att vara saknad Jag har ju varit på utbildning sen i går och har inte haft tillgång till dator på dagarna och på kvällarna har det varit så mycket annat. Nu sitter jag hemma hos mamma och skriver.

Jemena: Fasen att det ska krångla till sig för dig. När jag fick välja mellan cytotec och skrapning så frågade jag vilket läkaren DrSE rekommenderade han sa då skrapning för tydligen leder ca 10% av cytotecbehandlingarna ändå till skrapning. Hoppas eländet tar slut iom skrapningen nu. Förstår inte heller varför de inte gör någon utredning på dig, det borde ju intressera dem tycker man. det känns ju onödigt att genomgå ytterligare IVF om det är nått som är fel? Tänk vad viktigt det är att träffa på rätt läkare vid rätt tillfälle. Tyvärr kan jag inte rekommendera Carlanderska om du vill söka privat. Vi fick ingen som helst hjälp av dem, de hade inga kunskaper varesig om immunologins inverkan eller koagulationen. Vi behövde inte ens betala för besöket.

SanneS: Samma för dig, varför allt krångel?? Kan det inte bara vara som det ska för en gång skull? Men det lät ju lovande den infon som TT tog fram. Jag har tydligen en mycket lätt hjärtformad livmoder utan skiljevägg, vilket inte skulle inverka på varesig fertilitet eller mf. Det upptäcktes på spolningen. Håller tummarna för dig på UL och att du kan få operationen snabbt.

Pillan: Vännen, du vet vad jag tänker säga om att du testar så tidigt och därför gör jag det inte. Kramar om dig i stället. När det gäller glidmedlet så varför inte, det är värt att testa i allafall.

Bettan: Hoppas förkylningen gett med sig, skumt med blödning.

Ninni: trevlig resa.

TT: Tror som dig att det löser sig med jobb i slutändan, snart är du ju mammaledig oxå och då har du ju större möjligheter att fundera på vad du vill och leta nya jobb.

EGO: Det verkar löna sig att maila och klaga .-) Igår eftermiddag ringer överläkaren på IVFen till mig. Hon säger att vårdenhetschefen gett henne mitt mail och hon beklagade hur jag blivit behandlad och erbjöd ett möte med Dr SE, vilket jag tackade nej till. Som det ser ut nu så är jag "överflyttad" till IVFen och planen är att jag ska göra en fullständig mf-utredning inklusive kromosomanalys innan vi sätts upp på väntelistan. Anledningen till att denna läkaren vill göra kromosomanalysen var att jag har min EDS, hon tyckte även att det var relevant med en ordentlig utredning då min mamma har autoimuna sjukdomar. Jag frågade om de prover som redan tagits och det var bara TSH som hade gjort det, det värdet var mer än perfekt 0,88. Vi bestämde att hon skulle prata med Dr BE ang hennes planer för mig och sedan sätta upp oss på ett besök och även provtagning för kromosomerna, denna ville hon ha gjord så fort som möjligt. Så om allt går som det ska räknar jag med IVF i början av nästa år. Kromosomanalysen tar upp till 8 veckor att få svar på sen är det ca 3 månaders väntetid för IVF. Jag trodde att jag skulle bli knäckt av att höra detta men istället känner jag mig rätt lugn. Jag kommer att fortsätta med rosenrot och akupunktur för att se om jag kan framkalla egen äl och blir vi gravida så blir vi. Läkaren jag pratade med hade stora förhoppningar på oss vilket känns bra. Vi pratade i över en halvtimme och det kändes att hon lyssnade på mig. Hon var mycket intresserad av studien som ska starta i Borås och hon hade jobbat ihop med Dr LM och kände väl till hans arbete. Ja, det var väl allt för nu

• icka76

PP: Det är inte över förens mensen är ett faktum vännen men jag vet vad du menar, det är ju inte första gången du får svaga streck utan utdelning.

Ninni och TT: Vi ska göra IVF för att garantera att det bara blir ett ägg, sen kan man inte garantera att inte det delar sig. Det gör inget om det blir två men tre vill jag inte ha. Ja, hur känner jag? Svårt att säga, halva jag tycker att det är skönt med en välbehövlig paus medans andra halvan befinner sig i kaos med funderingar på, tänk om det inte lyckas, jag blir ju inte yngre, gör det ont? Men jag förlikar mig nog med tanken snart och blir överens med mig själv.

TT: En fråga till dig om trombylen. Tycker du jag ska fortsätta ta dem fast det är långt till IVF? Vi kommer ju inte sluta försöka (om det blir äl vill säga).

• icka76

Glömde: Jag tror inte det blir nån äl denna gången med tanke på den hoppiga kurvan och att jag är på dag 22 nu utan tecken på äl. Hur hade ni gjort? Hade ni väntat ut en ev äl eller hade ni börjat med provera för att få en någorlunda jämn cykel? Har hört att man kan kicka igång normal cykel med provera, stämmer det?

• icka76

Hej alla!
    Jag skrev ett låååångt inlägg igår därjag kommenterade alla, men det försvann, så jag tröttnade och skriver nu istället.

Jemena: Att det ska vara så svårt att få tag på "rätt" läkare på SU Tänk vad olika det är hur man uppfattar läkare, jag har inget som helst förtroende för Snorri, det var honom jag klagade på i det mail jag skickade till SU. Ledsen att du skulle behöva vänta ihop med en som skulle göra abort, tonoringar kan vara lite taktlösa. Jag har aldrig skrapats på Östra utan fått göra båda mina på SU. 26/11 känns långt nu men snart är du där, håller tummarna att du får göra en utredning. Låter konstigt annars. Det jag tycker är knäppt är att det är jäkligt bra och måna om att göra oss gravida men när det går åt skogen så lämnas vi helt och de verkar inte bry sig längre. Det borde väl ligga i deras intresse att graviditeterna ska kunna fölföljas för det kostar ju dem ganska mycket varje IVF och tänk om det är nått som är fel på er och du förbrukar din gratisförsök innan det upptäcks, vad händer då?

Bettan: Hoppas din cykel rättar rill sig nu.

Pillan: Jävla skit!!

Liss: Säger som de andra, gnäll på i tråden. Det ÄR tufft när vännerna lyckas gång på gång medans vi står där lika barnlösa som innan.

TT: Fårstår att du är i ett apatitillstånd men som du säger att nu får det väl ändå vara slut på allt djävulskap tycker man. Håller tummarna.

EGO: Kom precis hem från SU, har tagit kromosomproverna. Det lönade sig verkligen att klaga för nu har ju självaste vårdenhetschefsöverläkaren tagit sig an vårt fall. Hon ringde igår igen och ville att vi skulle ta kromosomproverna så snabbt som möjligt för att komma igång. Jobbig väntan nu bara tills alla prover är klara för hon skulle ringa mig först då.

Har även denna månaden en jätteskum tempkurva. Hade älflytningar i lördags eller var det söndags?? Ömma bröstvårtor från igår och lite ömhet och stick i livmodern, men ingen temphöjning. det var ju samma sak förra månaden och då hade jag ju äl fast inte tempen steg när den skulle. Då kom ju stegringen flera dagar efter äl. Jag fattar ingenting.

• icka76

Jemema: Håller med föregående om dildon. Ropa inte hej än vad gäller blödningen. Min blödning slutade ett par dagar efter båda mina skrapningar för att sedan börja igen efter ytterligare några dagar. Jag tror det är bra att avvakta införande av föremål tills man är helt säkert. Man vill ju inte sitta där med en infektion till råga på allt. Visst är det sorgligt när man kan referera till både en, två och t.o.m. 5 tidigare tillfällen. Hoppas det slutar här och nu och att vi alla får bebisar på nästa försök.

Ja, jag är jätteglad att vi äntligen verkar få bra hjälp. Nästa dust kommer på fredag när jag ska till min husläkare och kräva en magnetröntgen på ländryggen, för nu går det inte längre. Har så ont när jag sitter att jag har svårt att koncentrera mig. Gjorde sönder min bil idag p.g.a. det. Skulle backa ut från min garageplats på jobbet och drar i hela sidan på bilen samt knäcker backspegeln mot betongpelaren Sura pengar det blir i självrisk.

Hoppas eran dag varit bättre.

• icka76

Tack Ninni

Usch, jag tog en äl-sticka nu och den gav utslag. Vad skulle ni gjort? ENa stunden tänker jag att va fasen vi chansar, och andra sekunden tänker jag att det är nog dumt. Å andra sidan så är det ju inte alls säkert att det tar sig ändå, men om vi inte chansar så kanske vi går miste om något som skulle kunnat blivit. Dilemma!!!

• icka76

SanneS: Silvertejp ser nog bra mycket bättre ut än min "lagning". Min backspegel gick helt av och hängde bara i sladdarna och dinglade. För att den inte skulle slå i dörren så tejpade jag in den med sån tejp som man tejpar idrottsskador med, en sån tjock vit tejp. Det var det jag hittade i bilen, så min bil ser omplåstrad ut. Vi har bestämt oss för att köra på ikväll, det får bära eller brista.

TT: Jag kan tänka mig att det är lite lättare att få en magnetröntgen här för i stort sett alla våra sjukhus har en här. Anledningen till att jag vill ha en är p.g.a. min EDS, jag vill veta vad det är som är fel i ryggen. Är det ett diskbråck vill jag vet hur stort det är, var det sitter och vad man kan göra åt det. Jag har haft problem sen i maj trots sjukgymnastik, akupunktur, massage och steopati så blir det bara värre. Jag orkar inte med det längre för det påverkar mig så mycket i humör, koncentration och sömn.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet