• LuPeRo

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

BettanB skrev 2009-10-10 10:07:41 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html
    Nu har jag även fyllt i mn bakgrund Nu får vi alla hoppas på att vi inte behöver skriva in några fler MF eller MA...
  • LuPeRo

Sanne: Jag började tempa på mensdag 3 och än så länge har det fungerat för mig. Så du kan nog börja precis när du vill

• LuPeRo

En fråga till er "vana" tempare
    Vad i hela fridens namn är en trifasisk kurva? (tror jag det hette)
    Råkade springa på det när jag kollade i galleriet på FF, men jag kan inte riktigt förstå hur dom menar.

• LuPeRo
    BettanB skrev 2009-10-11 19:03:02 följande:
    INGEN aning, men torde ju ha med tre faser att göra. *kliar-mig-i-huvudet*
    Det jag hittade på internet är att det handlar om faser. En temperatur höjning före ÄL, en efter ÄL och sedan en runt 7-10 dagar efter ÄL.
    Har du 3 toppar på detta sätt så är den trifasisk... Tror jag *förvirrad*

Nej, nu blir det sängen för min del. Har muntlig examination imorgon så jag får väll försöka vara pigg!

God natt tjejer!
  • LuPeRo

Ninni: Jag har lite som dig, jag har "bara" 1 MF och 1 MA. Och efter att se en lista på hur mycket vi gått igenom så förstår man hur starka kvinnor det finns här på detta forumet.
    Men du är verkligen inte galen, jag tror vi alla tänker så... Man räknar tiden mer än BIM och ÄL dagar. Och hur du slutar leta symptom är fortfarande en fråga för oss flesta, så kommer du på knepet så dela gärna med dig av det

Liss: Du har så rätt i det du skriver. Många gånger så räcker det med dom små sakerna för att man ska inse vad man har

Mina bekymmer:
    Jag fick en temp-dipp idag på en hel del, runt 0,2 grader. Är detta något jag ska ignorera och sedan fortsätta hoppas, eller kan den höjas igen?
    Har ju ändå BIM till helgen, tror jag iallafall... (är till 99% säker på att mensen kommer då)

• LuPeRo

icka: Ja men då var jag inte helt fel på det med trifasisk kurva Det tog lite tid innan jag verkligen förstod det men sedan trillade poletten ner.
    Jag hoppades så innerligt på att jag skulle ha en sådan denna månaden men det verkar kört så just nu är det bara att göra sig redo för mensen som kommer till helgen. (gasig, ont i brösten och mensvärk)
    Hur länge ska man orka hålla på så här...?

Ja vi får nog börja lita på vad männen säger. Jag tror inte att dom släpper oss i första taget, men när man känner sig värdelös är det svårt att lyssna på lovord och komplimanger. Men en dag så kommer det att bli vår tur att ge våra män ett barn (hoppas jag).

Ego:
    Färdig med min muntliga examination och åter igen ett VG!!!

• LuPeRo

icka: Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tycka om allt detta. Hur i hela fridens namn planerar dom på Repro? Jag tycker ditt brev låter jättebra och jag hoppas dom får en tankeställare. Så här får det verkligen inte gå till!!! Och jag hoppas att det tar sig för er denna månaden, med bara 1 bebis (eller 2 om ni vill)

Passar på och klämmer in en fråga om tempen, igen. Kan det vara så att jag fått en temp-dipp för att hcg:t från sprutan gått ur kroppen?
    Bara en tanke nu när jag sitter och filosoferar...

Jemema: Jag beklagar verkligen allt som hänt dig och önskar dig välkommen hit. Jag kan garantera att du kommer att trivas här

Lite mer ego idag:
    En "vän" till mig har fått barn. En liten pojke. Det gör ont i hjärtat.
    Men jag vet att jag kommer att resa mig upp igen efter detta, men just nu vill jag sörja en skvätt...

• LuPeRo

icka: Ja den sprutan jag får innehåller HCG, den går ur kroppen 7-10 dagar efter man tagit den. Därav att jag misstänker den...
    Implantationsdipp, är det när ägget fäster?
    Och vad innebär det med att jag discartat tempen? Att jag tempat en annan tid?

Jag sörjer inte så mycket att dom fått barn, mer att jag inte fått...

• LuPeRo

icka: Aha, ja jag tempade 1 timme tidigare idag pga den muntliga examinationen. Men då får vi hoppas på höjning igen imorgon. Samtidigt så VET jag att mensen kommer till helgen. Varför skulle jag ha tur...?

Wow, vilken respons du fått! Nu får vi verkligen hoppas på en förändring hos läkarna och deras bemötande mot patienter, eller iallafall mot dig
    Bra gjort vännen!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet