Frustrerad och vilse
Vad är anledningen till att du begränsat datoranvändningen?
Vad är anledningen till att du begränsat datoranvändningen?
Nej jag vet faktiskt inte, är kuvad. Släpp tyglarna och låt ungarna själva lära sig att sätta sina egna gränser. Eller polisa på och låt det hela gro tills (om) helvetet bryter lös för dem. Riktigt svårt må jag säga, kan dock inte säga att det varken är rätt eller fel. Frågan är väll hur länge du orkar stå emot den psykiska påfrestning du hamnar i när dom gaddar ihop sig mot dig. Du har ju redan tankar på att sticka.
Ja jag vet inte riktigt vad man ska tillåta, kan återkomma med svar om 11-12 år när min unge/ungar är där. Men jag är tacksam över att mina föräldrar inte satte gränser för mig med mitt tokspelande (är ung och uppväxt hand i hand med tv/datorspels "eran") Spelade mycket äventyrsspel, action och strategi.
Sitter idag med goda betyg och ett strålande bra jobb. Samtliga av mina "spelvänner" har det gått liknande för. Det är min erfarenhet, och den kommer jag ta tillvara på när/om jag hamnar i din sits. Sen får man väll vara lite lyhörd också, det du tog upp med pojken som hade fått koncentrationssvårigheter, sådant måste man se upp med.
Ps. Våldsspel tror jag inte har gett mig så mkt dock.