Frustrerad och vilse
Hej på er, jag kände en lättnad när jag fann det här forumet. Jag är extrapappa åt två barn på väg in i tonåren och vi har ett eget barn också. Situationen är den att sedan en tid tillbaka är allting bråk och strider, där jag känner att jag allt mera framställs som en ond människa eller en kinkig förälder. Problemen har uppkommit när jag har försökt sätta gränser för datoranvändandet och när jag försökt få alla involverade i det som är en familj, men får hela tiden känna att min fru och hennes barn garderar ihop sig om allt jag säger. Det sista är att jag daltar för mycket med lillen, han är bara tre år gammal, och jag säger att han behöver en annan behandling eftersom han fortfarande är liten och att de också hade fått samma behandling av mig om jag varit med när de var små. Situationen är den att jag känner att min roll i familjen är begränsad till att umgås med min fru och mitt eget barn och de andra två finns i ett periferi dit deras mor har tillträde. Deras egen far har aldrig hört av sig eller under sommaren aldrig nämnt att han vill ha dem. Jag känner att jag också får bära skulden för att den relationen inte fungerar. Datoranvändandet försökte jag minimera från 40 timmar i veckan till 12 och det får jag stämpel som en ond människa. Ush, jag känner mig verkligen nere och får svälja två gånger för att det gör ont. Jag vill inte skiljas eller lämna hemmet, men ibland får jag god lust att göra det. De gånger jag har sagt att jag är trött på dem får jag i ansiktet att det är bara att packa. Det kanske jag till slut gör.
Tack för ordet