Inlägg från: kardemummakrydda |Visa alla inlägg
  • kardemummakrydda

Jag blev uppsagd under min mammaledighet och behöver ni alla tips som jag kan få!

Jag blev uppsagd under min mammaledighet och behöver ni alla tips som jag kan få!

Vill skola om mig och funderar på yrke inom vården. Tänkte först receptarie men hur lång utbildning är den? I vilka städer kan man läsa den och måste man vara expert i matematik eller kemi? Var medelmåtta i gymnasiet och läste Sam-sam (ej Naturvetenskapligt).

Vill helst ha en kortare utbildning (ej för mycket studielån) och tjäna hyffsat. Gärna få en utbildning som går att använda utomlands.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Jag blev uppsagd under min mammaledighet och behöver ni alla tips som jag kan få!
  • kardemummakrydda

Jo men vilket yrke inom vården är mest smart att satsa på om man vill kunna jobba internationellt?

Alexi skrev 2009-08-04 09:50:48 följande:
    Info om olika typer av utbildningar mm är ju bättre att du själv söker på internet istället för att fråga här, tex påwww.hogskoleguiden.se/
  • kardemummakrydda

Trodde det var ett yrke som håller på att försvinna.

Zinara skrev 2009-08-05 15:47:07 följande:
    Om du vill skola om dig så varför inte Läkar sekreterare? Det behövs över allt.
Svar på tråden Jag blev uppsagd under min mammaledighet och behöver ni alla tips som jag kan få!