• bobobebis

bricanyl för att stoppa värkarna

Var inne i går på ks och fick 2 st bricanyl sprutor. ska dit igen i kväll o få 2 till och kanske tom bli inlagd.
    Är nu i vecka 30 och undrar hur länge sprutorna förlänger graviditeten?
    är det så att varje gång jag känner verkar, att jag åker in o får sprutor?

Mitt första barn kom i v 34, då vattnat gick... och vill helst inte att jag föder tidigt denna gång...

• Svar på tråden bricanyl för att stoppa värkarna
  • Alvi

Varför får du inte tabletter att äta regelbundet? Det fick jag, åkte in med värkar var 4:e minut i v.33 och fick först dropp med massa Bricanyl och sen hem med tabletter efter en vecka.

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Dahlia

Det är så olika om bricanylen funkar.. Men de kan ju ge dig dropp också om de anser att du behöver det.

Dottern höll på att komma i vecka 35och då fick jag dropp när jag var inlagd den tabletter med mig hem. Men hon höll sig ändå bara till vecka 34 i magen.

Sonen höll också på att komma i vecka 32, då fick jag sprutor först sen dropp. Inga tabletter med mig hem. Men ordinerad konstant vila. Han höll sig i magen till vecka 36.

Felicia 1996 och Eddie 2008... Tack för att ivf finns
  • bobobebis

ska dit i kväll igen, möjligt att jag får med mig tabletter...
    Åkte in med 10 min mellan värkarna...

men har någon av er kunnat jobba? eller var det bara vila som gällde?

• LuMa

Jag fick bricanyl i spruta i v.34+5
    Dagen efter är sonen född. Det funkade inte alls på mej med andra ord..

• rödnos

varför får man Bricanyl och var är skillnaden mellan inhalator och sprutor?
    Jag tar Bricanyl varje dag mot astma och är i sjätte veckan...inge farligt väl? Ska inte till bm förrän 31 augusti.

• Alvi
    bobobebis skrev 2009-07-31 10:54:46 följande:
    ska dit i kväll igen, möjligt att jag får med mig tabletter...Åkte in med 10 min mellan värkarna... men har någon av er kunnat jobba? eller var det bara vila som gällde?
    Jag blev sjukskriven "hotande förtidsbörd" fram till v. 37. Då slutade jag även med (de hatade!!)Bricanyltabletterna och två dygn senare föddes Lilja...!
  • Alvi
    rödnos skrev 2009-07-31 10:57:36 följande:
    varför får man Bricanyl och var är skillnaden mellan inhalator och sprutor?Jag tar Bricanyl varje dag mot astma och är i sjätte veckan...inge farligt väl? Ska inte till bm förrän 31 augusti.
    Det är MYCKET högre styrka i tablett/sprutor .
  • Eazy

Min flicka föddes i vecka 36 och det hela startade med vattenavgång. Under andra graviditeten med min pojke kom värkarna vecka 33, inte så kraftiga men ofta, fem minuter mellan dem. Man stoppade då värkarna med två bricanylsprutor och sen fick jag åka hem. Men några dagar senare började dem så smått igen. Då fick jag utskrivet bricanylk i depotabletter som jag tog fram till veka 37. Men jag fick då vänta till 40+0 innan pojken kom, och det startade precis som första gången med vatten avgång!

Depotabletterna fungerade för mig men läkaren sa att det är väldigt olika från kvinna till kvinna... Men det är ju värt ett försök så fråga om du inte kan få sådana om värkarna inte vill ge med sig!

• Alvi
    rödnos skrev 2009-07-31 10:57:36 följande:
    varför får man Bricanyl och var är skillnaden mellan inhalator och sprutor?Jag tar Bricanyl varje dag mot astma och är i sjätte veckan...inge farligt väl? Ska inte till bm förrän 31 augusti.
    Och man tar Bricanyl vid förtidiga värkar, av precis samma anledning som vid astma - för att få den glatta muskulaturen att slappna av. (Har du ingen koll på varför du tar Bricanyl - vad det gör i kroppen?)
  • gosnosens mamma

Jag fick värkhämmande dropp (antar att det var bricanyl), och när det var slut efter ca 2 dygn, då föddes min lille! Vet inte varför jag inte fick mer! Han föddes i vecka 26+5!

Svar på tråden bricanyl för att stoppa värkarna