Hela det inlägget du skrev till mig tolkade som jag som en
PD77 skrev 2009-07-31 21:23:57 följande:
Jag förstår inte vad du skriver. Vad menar du med " För vi diskuterade väl inte vad du har sagt?"? Alltså, du citerade mig så jag antog att du svarade på mitt inlägg.Sen skrev du: "Så länge jag inte anklagar dig något behöver du inte alls ta åt dig eller göra egna tolkningar av det.." Jag tog inte riktigt åt mig, jag förtod inte vad du menade, eftersom du citerade mig och jag blev osäker på om du trodde att jag hade sagt att Cecilia var empatilös och korkad.Och du skriver: "Jag kopierade enbart citaten du skrev till mig. Då har jag inte utelämnat något."Jag förstår inte, för jag har inte skrivit något till dig. Och du kopierade inte hela citaten, det är bara att kolla på mitt inlägg.
Herregud. Nu vart jag med förvirrad.
Här är ditt första inlägg till mig:
"Jag tror nog preblemet mest var det att artikeln handlar om att ofrivilligt barnlösa och deras gravida väninnor glider ifrån varandra. Cecila hänvisar till artikeln och säger att det inte stämmer som står i den. Men hon pratar om att vänner med barn glider ifrån vänner utan barn.
Jag tycker inte det var så farligt egentligen, hennes blogginlägg. Det är väl snarare kommentarerna efteråt som är idiotiska som
"Herrejesus vilka surfittor det finns!
Trist för er att ni inte blir gravida, men det är inte de gravidas fel. Hacka inte på dem."
Eller som Cecilia hade skrivit någonstans att man måste "komma över det eller adoptera".
Det är lite för hårda ord"
När jag svarade dig så citerade jag enbart det du hade citerat i inlägget, alltså inte hela inlägget. Enbart texten inom "" "". . Som ex "herrejesus vilka surfittor det finns!", "Trist för er att ni inte blir gravida, men det är inte de gravidas fel. Hacka inte på dem". Då har jag inte utelämnat nåt så jag förstår inte vad jag har utelämnat? Jag tog dem som ex för att du upplevde det som hårda ord. Men jag förklarade för dig att jag ser det på ett annat sätt. Har inte skrivit rakt ut att "du har sagt så" så jag blev lite fundersam på varför du trodde det? Bara för att jag "pratade" med dig betyder det ju inte att allt jag säger handlar om dig.
Skriver man något man inte har nån aning om och sedan i ett forum bli "uthängd" redo för att stenas av alla ofrivllig barnlösa så är det väl klart att hårda ord kommer fram?