• Pascha78

Ofrivilligt barnlös? Deal with it.

uwkiwi1 skrev 2009-07-30 00:51:34 följande:
    Jag tycker inte det är snällt att i ett stäng forum vart man behöver vara medlem lägga ut att jag är korkad.. jag försvarar mig gärna på bloggen. Men jag tycker att vissa bara vill missförstå. Inlägget handlar inte om barnlöshet utan mer att jag är ledsen över de vänner jag förlorat pga de fått barn. mvh/Cecilia Kristensen
    Säger som föregående, illustrera inte det med denna artikel då. För helt uppenbarligen så förstår inte du syftet och innebörden med denna artikel. Sen är det bara för dig att acceptera att folk blir upprörda av det du skriver. Den som startat denna tråd har lika stor rätt att göra det som du har att skriva det blogginlägget. Vi har yttrandefrihet i Sverige. Du kan inte bara räkna med att få medhåll på dina blogginlägg.
    Sen vill jag bara säga det att detta är ett mycket känsligt ämne. Som man helt omöjligen kan förstå innan man själv varit i den sisten.
    Och jag tycker personligen att du med ditt inlägg hänvisar till den artikeln visar att du har ingen som helst förståelse eller inblick i denna problematik. Detta är ett stort problem för många människor och som ödelägger liv, jag tycker att du i denna fråga borde vara lite mer ödmjuk och inse att detta vet du inte ett jävla jota om.
  • Pascha78
    uwkiwi1 skrev 2009-07-30 10:20:13 följande:
    Jag är ledsen att så många skulle missfårstå. Men de är aldrig trevlig att ha 1000 okända besökare på sin blogg som inte ens läser vad jag skrivit utan bara slänger ut sig massa skit och sedan inte vet vem eller vart någon har lagt upp min länk. Som tur är så har jag för 2 månader sedan fixat så jag kan se varje unik besökare på min blogg så jag visste direkt vart alla inlägg kom ifrån. När jag jag skriver om något i min blogg så relaterar jag alltid till mitt eget liv. Och jag vill ännu en gång POÄNGTERA hur vet ni om jag har försökt få barn eller inte. De är väldigt elakt att jag inte vet hur det känns när ni inte känner mig, utan bara läst vad någon ovetande tycker.
    Jag utgår bara ifrån det DU skrivit. Nu låter det som att du inte står för vad du skriver? Om du inte kan ta kritik och att det finns andra perspektiv på denna sak så föreslår jag att du lägger ner din blogg.
    Testa att vara lite ödmjuk istället och erkänn att du tog dig vatten överhuvudet denna gång. Ett tips är att DU håller reda på vad du skriver och inte, för just nu säger du bara emot dig själv.
  • Pascha78
    uwkiwi1 skrev 2009-07-30 13:02:36 följande:
    Nej jag står för allt jag skrivit. Tycker bara folk är lite för snabba att döma andra bara för att någon lägger ut en länk på ett forum.
    Stor SUCK.........och du då??!! Hur snabb är inte du på att döma?! Du själv påstår ju att det är dumt att känna så som barnlös, är inte det att döma?

Är du medveten om att du fortfarande säger emot dig själv? Jag tycker faktiskt att du kan lägga ner att försöka försvara dig i frågan, det är helt tydligt att du pratat om saker du inte vet något om och att du vägrar att försöka förstå andra människors synvinklar. Mycket trång synt tycker jag.
    Du får blogga och tycka precis som du vill, men samtidigt har du lika svårt att respektera och acceptera andras åsikter i frågan. Om du nu tycker att vi som reagerat på detta är så dumma som tycker som vi tycker varför föregår du då inte med gott exempel och antar ett lite mer ödmjuk attityd i frågan? Och varför är det helt omöjligt för dig att erkänna att du gett dig in i ämne som du inte behärskar?
  • Pascha78

Du varken vill eller försöker att förstå någon annan. Ändå vill du att andra ska förstå vart du kommer ifrån.
    Sorgligt!

• Pascha78
    PD77 skrev 2009-07-31 07:42:00 följande:
    Jag tror nog preblemet mest var det att artikeln handlar om att ofrivilligt barnlösa och deras gravida väninnor glider ifrån varandra. Cecila hänvisar till artikeln och säger att det inte stämmer som står i den. Men hon pratar om att vänner med barn glider ifrån vänner utan barn. Jag tycker inte det var så farligt egentligen, hennes blogginlägg. Det är väl snarare kommentarerna efteråt som är idiotiska som "Herrejesus vilka surfittor det finns! Trist för er att ni inte blir gravida, men det är inte de gravidas fel. Hacka inte på dem." Eller som Cecilia hade skrivit någonstans att man måste "komma över det eller adoptera". Det är lite för hårda ord.
    Bra skrivet! Naiv eller inte så kan i alla fall inte jag förstå hur man kan ha ett så hårt och känslokallt inställning till ofrivillig barnlöshet. Vem vet en vacker dag kanske de får äta upp vart ända ord med råge.......men de är väl för naiva för att kunna tänka så....eller vara lite ödmjuka?!
  • Pascha78
    LittleMee skrev 2009-07-31 11:53:48 följande:
    Vad hon kan ha menat är som sagt en tolkningsfråga. När jag läste hennes blogginlägg tolkade jag inte som att uppsåtet var att nedvärdera nån "folkgrupp"... eller vad man nu ska kalla det för. Utan det handlar om ovisshet och okunskap. Finns ingen anledning att kalla en person korkad eller empatilös. Går det ens att sätta sig i den sitsen? hur kan man då kräva att någon som inte vet ska förstå? Citatet "trist för er att ni inte blir gravida, men det är inte de gravidas fel". Det stämmer ju! eller " att man måste komma över det eller adoptera". Det är väl jätte bra att någon tror att det bara är att göra så. Men vi andra vet bättre och på ett sätt kan skaka på huvudet med ett leende och tänka "du skulle bara veta. Hoppas att du aldrig ska behöva gå igenom det heller". Nu har jag i alla fall fått berätta hur jag tolkade Cecilias blogg. Ni andra får givetvis tolka som ni vill. Jag menar bara att det brukar oftast kännas bättre när man inte är helt övertygad om att folk vill vara elaka.
    Men om man nu har en sådan ovisshet och okunskap i ett visst ämne varför kan man då inte vara lite ödmjuk inför andra som har stor kunskap och erfarenhet i ämnet?
    Det är i alla fall det som jag reagerat emot. Har aldrig trott att det var elakt menat!
  • Pascha78
    uwkiwi1 skrev 2009-07-31 10:27:47 följande:
    Nej nu blir jag irriterad.. ni läser bara de ni vill. Jag har aldrig skrivit de är bara att adoptera... men att om jag vore i den sittsen hade jag tänkt på möjligheterna. Nu får ni f-n ta och ge er. Mitt inlägg var inte illa menat till någon . Detta är befängt och löjligt. Och du sista som skrev :Vem vet en vacker dag kanske de får äta upp vart ända ord med råge VA f-n tänker du med jag har redan sagt det är min värsta mardröm, vem är det som egentligen är känslokall. När det enda jag säger är att JAG SKULLE ALDRIG LÅTA DET GÅ UT ÖVER MINA VÄNNER. Fy f-n skaffa ett liv och sluta hacka på någon som inte gjort något fel.. HERRE GUD
    Men om det är din värsta mardröm, varför gör du ett sådant uttalande att det "bara" är att adoptera? För det har du gjort!!!! Det är ett känslokallt uttalande tycker jag.
Svar på tråden Ofrivilligt barnlös? Deal with it.