• jamis

Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?

Alla föräldrar ska få göra som de vill, alltså VALFRIHET. I sverige idag "måste" barnen börja på dagis vid 1-1,5 års ålder pga olika omständigheter. Dagis i sverige är INTE utformat för så små barn. Små barn i grupper med ca 15-17 barn och 2-3 pedagoger är inte bra kvalitet och gynnar inte barnets anknytning.

Och angående pappans delaktighet så är det inte fel att mamman är viktigast den första tiden. Båda föräldrarna är såklart viktiga men på olika sätt.

Det är min åsikt och jag är väldigt för att vara hemma länge och tänker vara det med mina barn. Men barnen mår bäst av att föräldrarna får välja, mår föräldrarna bra mår barnen bra.

• jamis
    Ariella skrev 2009-07-27 22:47:16 följande:
    What? Kan du förklara mer kring det där med att det är bäst att vara pappa när barnet är runt 2-3 år? Bäst för vem och varför?
    När en kvinna ammar frigörs hormoner som gör att hon lyssnar mer på sitt barns signaler och vill ta det till sig. Dessa hormoner frigörs inte hos pappan...
  • jamis
    Ilene skrev 2009-07-27 22:50:38 följande:
    Måste tillägga att så ser inte alla förskolor ut när det gäller barngrupper...
    Jag vet

Lina 1987 skrev 2009-07-27 22:52:09 följande:
    Alla ammar inte, men kan du tänka dig att allt fungerar precis lika bra iaf!
    Absolut!

grön banan skrev 2009-07-27 22:52:03 följande:
    Hur kan då icke-ammande mammmor ta väl hand om sina barn? Hur många mammor har råd att va hemma tills pappan anses lämplig att ta över vid 2-3 år?
    Klart de kan, jag skrev bara vad som händer när man ammar. Och jag har aldrig sagt att pappan är lämplig först när barnet är 2-3 år.
Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?