Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?
Du får mig att bli arg & ledsen.
Anl till att JAG va tillbaka på jobbet "tidigt" (efter 11 månader) va att Dotterns pappa oxå ville va föräldraledig såklart. Sen hade vi helt enkelt inte råd att vara hemma längre så vår dotter började på Familjedaghem när hon va 16 månader. Och hon har älskat det från start!! Har vänner vars barn börjat vid 12 mån och det har passat dom barnen utmärkt. ALLA BARN ÄR OLIKA OCH HAR OLIKA KRAV & BEHOV!! Och det är det man som förälder ska utgå ifrån.
Hjälp mig förstå varför man ALLTID ska ifrågasättas som förälder vad man än gör?? Speciellt är det mammorna som sitter och fnyser och kollar snett på varann hela tiden (väääldigt mycket sånt här på FL). Varför är det så?? Inte undra på att många föräldrar (även jag & säkert du oxå!!) känner sig osäkra och stressade över vad som är rätt & fel för ens barn!? Och att ens "föräldra-självförtroende" är på botten ibland.
hemmamamma/dagis, sjal/vagn, hemlagat/burk pure, amma/ammar inte, snittad/vaginal förlossning?? SPELAR ROLL!!? Huvudsaken är väl att barnet mår bra och det märker man som förälder bara man vågar lita på sin magkänsla och instinkt..
Trivs du och ditt barn (huvudpersonen) med att va hemma? fine.. va härligt!! Vi och vår dotter trivs med att hon går på dagis!! Så kom inte och säg att VI inte orkar ta ansvar för vårt barn det är bara elakt!!