• Lina 1987

Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?

Jag funderade också på de tidigare personer har skrivit.
    Kan inte din man lära ditt barn lika mycket om livet som du? Om så, varför inte ge honom en chans att vara hemma?

• Lina 1987

För din och barnen skull, hoppas inte ni kommer på att skilja er. Eftersom din SGI antagligen är nollad så står du där utan pengar om ni sambo inte är snäll nog att fortsätta försörja dig.

Att lägga hela sin ekonomiska situation i sin sambos händer, de är egoistiskt.

• Lina 1987

grön banan skrev 2009-07-27 22:26:17 följande:

Lina 1987 skrev 2009-07-27 22:25:33 följande: Vissa skiljer sig inte trots att de mår skit.
    Så sant ,så sant! de är ju mest sorgligt egentligen.
  • Lina 1987

Jag tycker du är väldigt egoistisk som missunnar dina barn dagis tiden i sånt fall. Jag tvivlar starkt på att du dessutom har samma ork och energi som barnen på dagis har. Varför inte låta barnen få vara på dagis och träffa andra barn?

• Lina 1987

Det är uppenbart att du inte förstår dig på de svenska föräldrasystemet. Alltså tycker jag de är lite tokigt att du kan sitta här och berätta hur de ska vara när du verkligen inte har en aning.

• Lina 1987
    jamis skrev 2009-07-27 22:49:24 följande:
    När en kvinna ammar frigörs hormoner som gör att hon lyssnar mer på sitt barns signaler och vill ta det till sig. Dessa hormoner frigörs inte hos pappan...
    Alla ammar inte, men kan du tänka dig att allt fungerar precis lika bra iaf!
Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?