• drömmaromsmått

"Så här blir du gravid!"

ja hjälp, kanske är det bråka jag behöver idag..
    Igår var vi på kräftskiva med mina sysslingar, deras mamma plus hennes x min mamma och hennes kompis med respektive och lite kompisar till sysslingarna.
    Jag kände på mig redan innan att det inte var någon bra dag men åkte ändå och tyckte att alla verkade rätt dämpade och sedan kom min syssling och det kröp fram att hon var i v.10 med sin nya kille som hon kännt tyo lika länge och till råga på allt gick hon på p-piller då hon blev gravid.
    Jätte härlig kväll *ironisk* gömde mig nere i källaren eftersom min chef ringde angående ett passbyte och då satt jag kvar nere i mörkret och kämpade mot tårarna någon timme efter samtalet.
    Resten av kvällen kändes det som om det var gravidsnack överallt och priset togs väl när hennes mammas ex satt med tårdränkta ögon och kramades med mig på fyllan och berättade hur glad han var över sysslingens graviditet samtidigt som han varvade det med att prata om vår barnlöshet.
    Jag ville bara kräkas och åka hem för att dra något gammalt över mig..

• drömmaromsmått

Humlet: du sa väl ändå åt läkarn att spola dig med cocacola innan h*n satte in flingan idag eller??
    Och jag hoppas verkligen du hade lila underkläder på dig och att du knaprade på en morot och höll ett krampaktigt tag om en fruktbarhetsikon och rabblade olika ramsor som ska hjälpa flingan på traven medans de mojsade runt där inne, och för guds skull se nu till att du berättar för flingan att den får stanna om den vill och inte känna någon stress, annars kanske flingan känner sig för pressad för alla vet ju att bäbisar kommer ju faktiskt när de själva vill.

grattis till et =)

• drömmaromsmått

Aj då humlet det låter inget vidare ;) ha ha ha..

Men du kan jag låna din fallos från bali? jag har inga skrupler och kan lugnt ligga och krama en sådan där i gynstolen när det väl är dags för min tur ;)

Ja jösses, tänk om vi verkligen skulle lyssna på alla dessa råd, men nu när jag sitter på ämnet så kan jag inte låta bli att fundera på vad läkarna på ivf-klinikerna kan ha fått se genom årens gång..

• drömmaromsmått

Jag ger upp.. trodde jag var tydlig..
    jag kan förstå en viss del av hennes stress-snack, visst kroppen mår bättre ju mindre stress den utsätts för men samtidigt presterar vi ju bättre under en viss mängd stress och ja ni vet ju vart jag står när det gäller "sluta tänk och stressa över det så blir du gravid"-snacket.
    Ja ja vi kanske misstolkar varann allihop men nu bråkar mina ägg igen och jag är trött så jag ger upp *suck*

• drömmaromsmått

jaha det är därför det känns som om de utövar karatekickar i äggstockarna alltså.. hmm.. och jag som suttit och här med min pekpinne och skällt på dem.

• drömmaromsmått

Selena: Var med i den tråden och kommer ihåg att du berättat om svärisarna i någon annan tråd och jag har nog sagt det då men jag säger det igen.. rövhål till människor det ska finnas!!!!!

• drömmaromsmått

Attans också!! jag har gjort bort mig *bölar stora krokodil tårar* jag dammsög för en stund sedan, happ då är ju hela ivf-grejjan till ingen nytta.
    Precis då jag satte in dammsugaren i skåpet kom jag på att det var en av de saker man inte skulle göra om man ville bli gravid. ;)

• drömmaromsmått

Nu är jag så irriterad att jag nästan kokar, vi har precis misslyckats med vårt andra ivf försök och jag fick mensen idag och med våra dåliga siffror (11% i befruktning dvs ett av nio varje gång) gör ju inte att man känner så stort hopp inför vårt sista försök som förmodligen blir vårt sista öht om vi inte får bättre resultat nästa gång när det gäller befruktningsprocent.

"du kommer få missfall på sista försöket för du tänkter på det"
    URSÄKTA?
    "ja de lär ju fortfarande ut att det är så! kroppen gör ju vad man intalar sig, typ vill man bli gravid så blir man ju skengravid och tänker du på att du kommer misslyckas så kommer du misslyckas då blir det ju missfall"

sagt av en annars så smart och förståndig människa

• drömmaromsmått

Häromdagen kom det sånna där roliga *ironi* svar i en tråd för oss lite "yngre" efter att en tjej frågat om man ska ligga med fötterna upp efteråt för att hindra sperman från att rinna ut och jag svarade att det gjorde sak samma eftersom överflödet rinner ut och det finns tillräckligt mycket och rekomenderade att skita i alla tips som lätt kan förstöra romantiken och det härliga med sex.

i ett av svaren kom den här som jag saxar ur det svaret:
    "Sen så är jag av den läran att tro man tillräckligt på det, att det ska fungera så kommer det att göra det bara för att du tror på det tillräckligt mycket"

Självklart så kände jag mig manad att förklara att tanken inte har den kraften då kom nästa svar från en annan tjej
    ofrivillig barnlöshet plötsligt blir gravida på egen hand, kort innan bokade IFV-besök osv" ja mer än så behöver jag väl inte saxa för att ni ska fatta var det tar vägen, yes man ska slappna av och det är ju så många på fl som tar paus och kommer tillbaka och berättar att de blivit gravida *kräks*

Vet inte om jag berättat för er hur vi står i dagsläget, att vi misslyckades på förra ivfen ja så långt är ni ju med, men vi blev kallade till kliniken en vecka efter att vi fick veta att vi misslyckats och fick veta att de tagit upp vårt ärende på mötet och kommit fram till att en till ivf inte var optimalt för vår del utan de ville att vi går vidare med donator istället, känns lite tråkigt att det verkligen gått så skit för oss men nu några veckor senare har vi gjort valet att gå på läkarnas linje, men då är det ju skit eftersom det är ca 2 års väntetid för donator.
    Därför har vi kontaktat CFC i danmark och kommer att genomföra ett par donatorinseminationer där och förhoppningsvis lyckas innan väntetiden är över.

• drömmaromsmått

ja nu försvann det en del från vad den andra tjejen sa men det ska vara
    "det är ju rätt vanligt att folk efter flera års ofrivillig barnlsöhet blir gravida på egen hand, kort innan bokade ivf-besök osv"

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"