• stor grön drake

"Så här blir du gravid!"

Bellbox skrev 2009-08-01 18:16:14 följande:
    ja vart är alla outbetalda barnbidrag jag borde fått vid det här laget?!
    Nämen guud, vi har blivit lurade! Och med tanke på hur många barn vi tänkt på, tänk på hur mycket flerbarnstilläg vi blivit snuvade på!!!
  • stor grön drake
    punkiss skrev 2009-08-02 08:26:33 följande:
    Bara att hålla för öronen och nynna!!!
    tänk på vad du nynnar bara, och var framför allt inte tondöv, för då skrämmer du bebisen och den kommer inte alls. Eller så skickar den in adoptionsansökan...
  • stor grön drake

läste just i min ankomst-tråd att en av damerna inte alls hade tänkt bli gravid då, det passade inte i deras liv just nu. Hon tog tom dagen efter piller, men bebis ville tydligen bo hos dem...

Varför känns det som att naturen hånar en när man läser sånt... Detta var för övrigt ett svar på frågan hur det kom sig att vi var så många som planerade barn i november. Jag var först att svara, något... stingsligt kan jag tillägga, att min bebis är resultatet av många försök, varav det som lyckades var medicinerat för, och att jag ske blankt i vilken årstid barnet kom i.
    Om folk bara skulle tänka innan de skrev...

Dagens tips:
    För infertila män så skall coca-cola injiceras i urinröret, skvalpas runt i fem minuter och sedan sakta "hällas" ut. Inte bara vi kvinnor som ska lida *nickar snusförnuftigt*

Kvinnor, om ni vill ha en hacker till bebis, cybersex. Jag tror man behöver en joystick oxå, men är inte säker. Jungfrufödsel fanns ju redan på Jesus tid

• stor grön drake

alltså, om bebis blir till av cybersex, kommer de att lära sig alfabetet som det står på tangentbordet då? alltså:
    Q,W,E,R,T,Y,U,I,O,P,Å... osv...

• stor grön drake

Neva, vi kommer att korumpera alla andra i novembertråden med våran bitterhet (eller var det sjuka humor?)
    Tur att vi har varandra som kan glädjas åt varandra (ja, jag skolkade på lektionerna i meningsbyggnad) när ALLA vänder oss ryggen för att vi är så bittra...

Jag ska komma ihåg att slappna av sen i v.45 (av normala 37-42) och skratta nä Neva föder en kattunge som jamar och vill bli adopterad av katten
    Kan ni tänka er att skriva ner alla tips för att få ungjäveln att kläckas i ett häfte? I v.45 lär jag ju inte nå datorn längre menar jag...

• stor grön drake

Jag anser oxå att surrogatmödrar är ett bra påfund. Och iom att det redan finns så behöver det finnas en del lagar som reglerar det.

Jag tycker själv att graviditeten är lite rosenskimmrande osv. kanske för att jag velat ha barn så länge, och samtidigt sett graviditet som enda vägen. Det finns även andra än sånna som har svårt att bli gravida som skulle ha nytta av det, tex homosexuella (vilket väll är en orsak till allt motstånd) samt sådana som av olika orsaker (medicinska, yrkesmässiga, whatever) inte kan vara gravida. Med medicinska menar jag att det inte är problem att BLI gravid, men att det kan vara hälsovådligt att VARA det.

Jag vet med mig att jag skulle gärna både donera ägg-anlag samt låna ut min livmoder någon gång i framtiden om behovet fanns. Det går nog inte säga att folk med svårigheter är mer positiva till sånt här än andra.

Nu ska jag gå och lägga mig och drömma om kardborreband

• stor grön drake

Dessutom har jag fast arbete, välbetalt med tanke på att jag inte har någon vidareutbildning och, tja, inga skulder, inga lån, äger min bil osv...

Nej men nu gick det upp ett ljus! Det är ju bara fattiga som blir gravida! Jag säger upp mig imorgon!!!

• stor grön drake

jag tycker vi anmäler fru U med vän till grannfejden så att de får hjälp av professionella medlare ;.D

• stor grön drake
    nevadita skrev 2009-08-04 19:45:49 följande:
    om det tog tre IVF-försök att lyckas komma såhär långt så ska man nog inte hoppas för mycket... då tycker min mamma att jag är "dum och negativ" ?!?!?!?!
    Jag tycker att din mamma är dum och sprider negativ energi! *kram* Om du vill kan vi *pekar på alla i tråden* komma och hjälpa henne förstå... Jag kan ta med min stora spade! *visar en stor lila-grön plast skyffel*
    Har ju "turen" att mamma förstår, då hon och pappa försökte göra syskon till mig enda tills pappa blev svårt kroniskt sjuk när jag var 14. Det ska jag iof inte veta, men vad gör man när huset är litet med tunna väggar och pappa med hög röst (och lite alkohol i blodet) förklarar för en gammal vän varför han opererat bort sina testiklar. Fick då oxå info om varför man gör det just...
  • stor grön drake

alltså... om zink funkar så borde det bästa vara att slicka på en zink-takkrona medans man hänger i den och har sex?

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"