Frank skrev 2009-08-23 09:16:45 följande:
Insåg just att jag lät som en sån där "bitter barnlös" :D
Ja men man känner ju verkligen så ibland.
stor grön drake skrev 2009-08-23 07:46:13 följande:
Humlet men du tackade väll endå läkaren efteråt? Det där med dammsugning ska jag ta fasta på (avskyr dammsugning, använder alla ursäkter för att slippa) I tråden (ja, ni vet vilken ) så finns det nu en som säger att deras bekanta efter 15 år utan att lyckas bestämde sig för att adoptera. Sen, när de ansökte om att adoptera 2:an blev de gravida och sen efter det fått en till. De har inga fel alls. Så de måste ju vara för att de slappnade av och allt sånt skit. Min fråga: Om det bara var avslappning, varför tog det inte innan de beställde 2:an? Låter mer som PCO i min värld, för man är ku inte pur-ung om man försökt i 15 år, och dessutom gått igenom en adoption efter det... PCO kan ju dock ge riktigt "bra" fertilitet fram mot 40-års åldern. För inte skulle jag kalla 15 år av resultatlösa försök att man inte har några fel...
Näe, jag är övertygad om att man inte kan gå runt utan fel om det tar 15 år att bli gravid. Men folk är som sagt ganska korkade ibland, ja många tyvärr, som inte tänker längre än så