• Humlet

"Så här blir du gravid!"

You bet!

• Humlet

Jo ,6 månader skall man försökt och sedan rekomenderas man att söka hjälp om man ä över 36.

Prisssan skrev 2009-08-01 23:29:27 följande:
    Men är det inte så att när man är äldre så tar de emot en tidigare på gyn iaf för att kolla äl och spermier?
  • Humlet

Nä, inte PCO:n, men Svenska Spel kommer att stå utanför din dörr med en jättestor trisslott.

LuPeRo skrev 2009-08-02 00:33:36 följande:
    Eller standard repliken jag får 1 gång i veckan, "plötsligt händer det!". Jaha, så min PCO kan hoppa rätt eller något?
  • Humlet

Dax att skaffa ett nytt tangentbord....eller glasögon eller kanske bara bättre tangentkontroll. Min svenskalärare från lågstadiet skulle gråta om hon såg det där

• Humlet

Bah, blir bara trött.
    Jag var på väg att svara, men det jag skrivit såg så där FL-elakt att jag bestämde mig för att inte trycka på send.

Anar dock att (#20) frisörskans graviditet inte alls behöver bero på den otrogna maken och att man under en 6 månader lång greklandssemester kan träffa viril inoljad adonis vid poolen.....och att båda alternativen är mycket troligare än att de slappnat aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaav.
    :)

Pimpinellan skrev 2009-08-13 22:37:30 följande:
    Reagera tjejer! www.familjeliv.se/Forum-4-252/m46354951.html *morrar av ilska över denna seglivade myt!*
  • Humlet

Närå, inte skeptisk alls.
    Zink i kombination med folsyra finns det rätt mycket forskning på och har en bevisad effekt....alltså ingen "underkur" a'la handplockad honung av überhumlor.

Citronmeliss skrev 2009-08-14 09:25:34 följande:
    Kan förstå att folk kan vara skeptiska, men jag tror ändå att kosttillskottet hade viss effekt på sambons små simmare. Kanske inte konstigare än att knapra folsyra?
  • Humlet

Att "äta jäst" var dagens största skratt.

Ägglossningskalendern vet jag inte riktigt vad jag skall göra med. Pricka i de 365 dagar som jag inte hade ägglossning?

• Humlet

Känns som om detta hamnat i fel forum?

parentesen skrev 2009-08-21 17:19:39 följande:
    Utredningar för barnlöshet verkar inte vara "helt uttömmande" eller kompletta. De verkar som det kan glömmas att ta upp vissa faktorer som vad paret har för matvanor, levnadsvanor etc. Får du i dig folsyra? Denna fråga ställdes inte 2007 trots att det varit så mycket skrivet och talat om bland andra detta ämne... Bryr dom sig verkligen om det blir någon graviditet eller ej!? En yngre kille rökte som en borstbindare utan att fatta att det förstörde deras chanser. Efter många år fick de äntligen en flicka. Kanske lade han tillfälligt av med kedjerökningen. Hans spermier måste ha varit stendöda. Han var också ytterst mager - p g a rökningen och sämre aptit?
  • Humlet

Oh, nu har jag fått ett underbart råd (eller siande) som platsar i min hall of fame över korkade råd.

Jag o väninna sitter på ett fik för någon vecka sedan. Hon vet inte att jag är mitt uppe i en IVF men vet att vi är ofrivilligt barnlösa.

Hon strålar som en sol och berättar att hon minsann varit hos en spådam (bara det skrämmer mig lite) och att spådamen berättat att en i bekanskapskretsen försöker att få barn. Go figure - vi är alla i 30-årsäldern så vad är oddsen för det.
    Det beslutas iallafall att det säkert var jag och min väninna tittar på mig helt allvarligt ock säger att om jag bara tar det lugnt och inte DAMSUGER, det var något med armrörelserna som spådamen inte tyckte var bra, så kommer bebisen innan jag vet ordet av.

Matt är bara förnamnet

• Humlet

GAPSKRATT!

Jag håller helt med och kommer i framtiden att använda mig av städföretag. Det är ju avdragsgillt...och mitt underliv har blivit så himla ömt efter munstycket att jag tappat all lust att damsuga.

Skämt åsidå...även om det var av välvilja så den typen av hejarrop något jag betackar mig för. Skall jag hela min eventuella framtida graviditet vara rädd att veva med armarna eftersom det annars kan hända nått "hemskt", eller om min lilla IVF-flinga som kom tillbaka i dag inte stannar skall jag då tänka på att det inte blev något för att jag damsög?

Tack gode gud för att jag inte är så vidskeplig, men jag hade ju faktiskt kunna varit.

Apolline skrev 2009-08-22 15:01:56 följande:
    Kanske spåtanten menade att dina armar flaxar så mycket när du dammsuger att du ibland av misstag sticker in munstycket i livmodern och suger ut alla ägg och spermier? Då är det ju faktiskt bäst att du slutar dammsuga!
  • Humlet

Jojomensan.
    När hon berättade det för mig var hon nästan lite blank i ögonen för att vi nu äntligen skulle bli föräldrar. Spåtanters profetior och ingen damsugning är mer kraftfullt än ingen ägglossning och trasiga äggledare. :)

Pimpinellan skrev 2009-08-22 17:35:23 följande:
    Men allså inte kan folk på fullaste allvar _tro_ på nåt så urbota dumt!? Jag dammsuger i princip aldrig-har ändå inga barn. Jo,tjena hallå!
  • Humlet

Fan, jag gjorde allt fel!
    Jag hade INGA underbrallor på. Det verkade som min läkare tyckte att det var krångligt att manövrera ägg, spekulaset och mina trosor på samma gång.
    Fruktbarhetsikonen var jag för generad för att plocka upp. Tänkte att de kanske skulle tycka att jag var konstig som drog upp en halv meter lång fallos i trä från Bali.
    Ägget har jag dessutom stressat hela dagen. Jag har talat med mycket brysk ton att jag faktiskt kräver att den stannar...så nu är den nog jättestressad.

drömmaromsmått skrev 2009-08-22 18:14:22 följande:
    Humlet: du sa väl ändå åt läkarn att spola dig med cocacola innan h*n satte in flingan idag eller?? Och jag hoppas verkligen du hade lila underkläder på dig och att du knaprade på en morot och höll ett krampaktigt tag om en fruktbarhetsikon och rabblade olika ramsor som ska hjälpa flingan på traven medans de mojsade runt där inne, och för guds skull se nu till att du berättar för flingan att den får stanna om den vill och inte känna någon stress, annars kanske flingan känner sig för pressad för alla vet ju att bäbisar kommer ju faktiskt när de själva vill. grattis till et =)
  • Humlet

Nix, då är du i fel forum.

Ccilla skrev 2009-08-25 01:03:40 följande:
    hello,, ny i tråden,, orkar inte leta, så undrar om ni hade en (seriös) lista man kan få kika på =)
  • Humlet

Nej men hoppsan, nu är klockan verkligen mycket. Jag tror nästan att det är dax för dig att gå nu.

Tutti Mutti skrev 2009-08-31 21:44:22 följande:
    ursäkta. men jag menade bara att det är den perioden man blir gravid. tror det är slöseri på energi att hålla på som kaniner övriga delen av månaden. I stället för att lägga all min kraft på att jucka runt i sänghalmen eller må dåligt över barnlösheten skulle jag göra allt för att spara ihop pengar till en sånn där dyr tvångsbefruktning som bli allt vanligare. Minns ej vad det heter men ni vet, när hon äter massa kosttillskott och sen tar man ut ägg och spermier och befruktar och har man tur så är det nån som tar sig och sen sätter man tillbaka det befruktade ägget. Man kan jobba över, ta ett extra jobb, sälja saker på blocket, flytta till en liten lägenhet bara för ett tag, och vips så har man sparat ihop dom där 50.000 eller vad det kostar. Skulle nog jag ha gjort i alla fall
  • Humlet
    Pimpinellan skrev 2009-09-01 14:52:18 följande:
    Tutti Mutti skrev 2009-08-31 22:03:57 följande:Kan inte misslyckas! Jag blöder som en stucken gris just nu så jag borde ju ha chans att bli gravid nu jag. Alla dar går ju bli gravid utom om man går in för att pricka äl vettu...
    BLÖDER DU!? Nehej, då är du inte tillräckligt avslappnad! Gå nu genast ut och köp sommastuga och hund så kommer såväl ägglossning och muffa torka ihop som ett litet sviskon = du blir ointresserad av sex, vilket leder till synnerligen kravfulla pipp, vilket automatiskt kommer att ge barn.
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"