"Så här blir du gravid!"
You bet!
You bet!
Jo ,6 månader skall man försökt och sedan rekomenderas man att söka hjälp om man ä över 36.
Nä, inte PCO:n, men Svenska Spel kommer att stå utanför din dörr med en jättestor trisslott.
Dax att skaffa ett nytt tangentbord....eller glasögon eller kanske bara bättre tangentkontroll. Min svenskalärare från lågstadiet skulle gråta om hon såg det där
Bah, blir bara trött.
Jag var på väg att svara, men det jag skrivit såg så där FL-elakt att jag bestämde mig för att inte trycka på send.
Anar dock att (#20) frisörskans graviditet inte alls behöver bero på den otrogna maken och att man under en 6 månader lång greklandssemester kan träffa viril inoljad adonis vid poolen.....och att båda alternativen är mycket troligare än att de slappnat aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaav.
:)
Närå, inte skeptisk alls.
Zink i kombination med folsyra finns det rätt mycket forskning på och har en bevisad effekt....alltså ingen "underkur" a'la handplockad honung av überhumlor.
End allvar.
Återstart av Ironi.
Att "äta jäst" var dagens största skratt.
Ägglossningskalendern vet jag inte riktigt vad jag skall göra med. Pricka i de 365 dagar som jag inte hade ägglossning?
Känns som om detta hamnat i fel forum?
Oh, nu har jag fått ett underbart råd (eller siande) som platsar i min hall of fame över korkade råd.
Jag o väninna sitter på ett fik för någon vecka sedan. Hon vet inte att jag är mitt uppe i en IVF men vet att vi är ofrivilligt barnlösa.
Hon strålar som en sol och berättar att hon minsann varit hos en spådam (bara det skrämmer mig lite) och att spådamen berättat att en i bekanskapskretsen försöker att få barn. Go figure - vi är alla i 30-årsäldern så vad är oddsen för det.
Det beslutas iallafall att det säkert var jag och min väninna tittar på mig helt allvarligt ock säger att om jag bara tar det lugnt och inte DAMSUGER, det var något med armrörelserna som spådamen inte tyckte var bra, så kommer bebisen innan jag vet ordet av.
Matt är bara förnamnet
GAPSKRATT!
Jag håller helt med och kommer i framtiden att använda mig av städföretag. Det är ju avdragsgillt...och mitt underliv har blivit så himla ömt efter munstycket att jag tappat all lust att damsuga.
Skämt åsidå...även om det var av välvilja så den typen av hejarrop något jag betackar mig för. Skall jag hela min eventuella framtida graviditet vara rädd att veva med armarna eftersom det annars kan hända nått "hemskt", eller om min lilla IVF-flinga som kom tillbaka i dag inte stannar skall jag då tänka på att det inte blev något för att jag damsög?
Tack gode gud för att jag inte är så vidskeplig, men jag hade ju faktiskt kunna varit.
Jojomensan.
När hon berättade det för mig var hon nästan lite blank i ögonen för att vi nu äntligen skulle bli föräldrar. Spåtanters profetior och ingen damsugning är mer kraftfullt än ingen ägglossning och trasiga äggledare. :)
Fan, jag gjorde allt fel!
Jag hade INGA underbrallor på. Det verkade som min läkare tyckte att det var krångligt att manövrera ägg, spekulaset och mina trosor på samma gång.
Fruktbarhetsikonen var jag för generad för att plocka upp. Tänkte att de kanske skulle tycka att jag var konstig som drog upp en halv meter lång fallos i trä från Bali.
Ägget har jag dessutom stressat hela dagen. Jag har talat med mycket brysk ton att jag faktiskt kräver att den stannar...så nu är den nog jättestressad.
Nix, då är du i fel forum.
Nej men hoppsan, nu är klockan verkligen mycket. Jag tror nästan att det är dax för dig att gå nu.