• Prisssan

"Så här blir du gravid!"

Blomsteröga skrev 2009-07-28 11:00:25 följande:
    Jag blev spontant gravid månaden efter en misslyckad IVF. Har redan fått kommentaren att det var för att jag slappnade av Dom skulle bara veta hur arg och frustrerad jag var för att IVF:n hade gått åt skogen. Nu skulle vi behöva betala själva.  (Jag brukar tänka som så att köper man ingen lott kan man inte vinna) Jag tempade och ägglossningstestade och vi hade sex bara i ett enda syfte. Då tog det sig. Det gjorde det inte när vi var på förlovningsresa och jag kände mig glad och avslappnad, inte heller då vi har sexat i olika fjällstugor eller i morsan och farsans sommarstuga. Alpresan var ingen mirakelkur och inte innan vi anmälde oss till utredning eller efter. När man väl lyckas så är det helt plötsligt för att man slappnar av oavsett bakggrunden. Blir så arg
    Det är alltid för att du slappnade av- oavsett vad sanningen är. För folk tror på det och som andra i tråden bevisat- de vill inte lära sig något nytt, de vill inte lära sig förstå- de är bara ute efter att tro på det de tror oavsett hur mkt det sårar och kränker den barnlöse.
    De har liksom rätt, även om de aldrig ens suttit i sitsen...{#lang_emotions_yell}
    I once had a dream, now i`m asking for a little miracle...
  • Prisssan
    Humlet skrev 2009-07-28 11:04:03 följande:
    Jag kom på en till. Om kommentaren om min ålder var okänslig så är denna rent osmaklig. "Ni borde adoptera! Då skall du se att du får ett eget direkt." Iiiiihhh, vem ÄR du devilwoman och vart har du gjort av min i vanliga fall så kloka väninna!?
    Jag har också fått höra att vi borde adoptera istället för att längta och vänta. Problemet är att vi inte ens får adoptera för att jag har ep och anfall.
    Men det tror inte ens folk på, det låter ju inte klokt. Nej det låter inte klokt men tror de verkligen inte att jag vet vad jag pratar om och har kollat upp detta?
  • Prisssan
    utlandssvenskan skrev 2009-07-28 21:39:37 följande:
    Intressant tråd och många bra råd!!! Själv är jag urtrött dåliga råd. Slappna av är ju vanligast, men sen har jag fått kommentaren av en vän få en ordentlig orgasm (!) så ska du se att du blir gravid, det blev jag. Jo, som vi bara har tråkigt sex då eller?
    Haha ja vilken kommentar

Många skratt jag fick nu när jag loggade in...många skratt men med så mkt allvarlig bakgrund egentligen.
  • Prisssan

Just nu är jag så avslappnad att jag kan rinna bort.. tror ni jag blir gravid ikkväll?
    (Att jag har en cysta ivägen spelar ingen roll för det är avslappningen som är den viktiga)

• Prisssan

Lycka till!

callimero skrev 2009-07-30 11:32:16 följande:
    Jag ska börja spruta för vårt 6:e IVF/ICSI ikväll. Kanske man ska be om att få bli nersövd för maximal avslappning? Ända fram till TD, vore rätt skönt att slippa allt hoppandes som uppenbarligen är "felet". 
    Selenea skrev 2009-07-30 11:07:45 följande:
    Tja...det hade hjälpt min sambo i alla fall. Han är fullt frisk, det är jag som bär på defekterna i vårt förhållande, om man får vara så krass. Jag har sagt till honom flera gånger att han borde lämna mig och träffa nån mer fertil...men icke. All heder till honom. Samma läkare som några minuter innan berättat att jag troligtvis aldrig kommer kunna bli gravid på naturlig väg, sa till min sambo att han skulle kunna befolka en egen liten kontinent om han ville. Sparka på nån som redan ligger?
    Samma hos oss förr...fast jag var "frisk". Nu är jag inte heller "frisk" så det verkar smitta av sig.
    Tror det var alla avslappningsövn. jag blev inte gravid utan... fan jag visste att jag inte skulle lyssna på dumma råd.
  • Prisssan
    Selenea skrev 2009-07-30 11:07:45 följande:
     Samma läkare som några minuter innan berättat att jag troligtvis aldrig kommer kunna bli gravid på naturlig väg, sa till min sambo att han skulle kunna befolka en egen liten kontinent om han ville. Sparka på nån som redan ligger?
    Fy fan
  • Prisssan
    stor grön drake skrev 2009-07-31 07:49:15 följande:
    Jag tror man ska börja med att hejja på den lilla simmaren, "kom igen, du klarar det, bara 2 cm till! YES, du är i MÅÅÅÅL! jag menar ägg" Sen får man tänka på kardborrband, för att ägget ska fästa... Sen vet jag inte riktigt... Men ge fan i att tänka på gelehallon iallafall
    Ja ingen har sagt att det är lätt att bli gravid! Kämpa nu då!
  • Prisssan

Spino: Fy fan, värst att höra det från famijen också. Lycka till med ivf!

Jag tycker att det är så konstigt att alla bara fått för sig att vi som har svårt att bli få barn vill höra skitet?
    Slappna av, det kommer när det är meningen..etc..tror de att vi blir tröstade av att höra det? Varför vill ingen lyssna när vi berättar hur sårande de är, utan de tjafsar och försöker övertyga att de har rätt.

Till vilken nytta?

• Prisssan
    nyproduktionen skrev 2009-07-31 17:00:01 följande:
    Tur att vi är hyffsat anonyma med planerna på att skaffa barn, fasen om alla visste om det...öööuurk
    Jag har berättat för alla. Vi har en dotter som snart fyller åtta, så om jag inte berättar att vi inte har kunnat få fler barn, så frågar alla...alla!

Ska ni inte ta och skaffa ett syskon till det stackars ensamma barnet?
    Ni vet vad som händer med ensambarn va?
    Varför vill ni inte ha fler barn?
  • Prisssan
    nyproduktionen skrev 2009-07-31 17:21:32 följande:
    Joo, vet hur snacket går...det är som med oss. HAN har ju inte några barn, är det inte dags att skaffa ett snart? Men när ska ni ha ert kärleksbarn då? BLUUÄÄ, svarar dem, det blir när det blir...eller så säger jag, vi får se vad som händer...inget planerat ( de skulle bara veta)
    Jag vet precis vad du menar... jag svarar att vi inte kunnat få fler och det får tyst på de flesta men vissa börjar då med avslappning och att jag ska se att det kommer en dag.
    Då brukar jag fräsa och fråga hur hon kan veta det när inte ens läkarna kan veta det.

Så jag är nog inte jättebra på att träffa nya vänner Man ska nog inte ta med mig i ett socialt sammanhang för jag är inte tillräckligt avslappnad.
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"