"Så här blir du gravid!"
Ullis K och Selena: Vad skönt att höra att det är fler som spyr på denna situation man hamnat i där det känns som att folk ska ha reda på ens innersta innan man ens vet själv. Jag har blivit tvungen att berätta för ett par arbetskompisar om vår IVF (och det är inte det första eller ens andra försöket...) och tycker att det är skitjobbigt med frågor om hur det går. Jag har lust att säga att jag inte kommer att ge något som helst besked förränn om tre månader oavsett hur det går. Jag vill att jag och min sambo ska få genomleva detta på egen hand, inte med åskådare. Tycker det är otroligt integritetskränkande att genomleva detta. Vi har inte ens berättat för våra familjer för att få ha glädjen att berätta "nyheten" när det finns någon om det mot alla odds en dag skulle funka.
Jag blev grymt ledsen och besviken när jag fick veta att den ena av dessa arbetskamrater jag känt mig tvingad att anförtro detta till i sin tur hade berättat det vidare till en annan arbetskompis. Snacka om att svika ett förtroende. Jag hade uttryckligen bett om att han skulle hålla det för sig själv. Känns hemskt men jag tror inte att jag kommer att kunna förlåta det någonsin.
Selena: din svärfar och hans fru har ju betett sig helt förskräckligt. Tycker ni gör rätt i att inte hålla kontakten med dem. De verkar ju inte bry sig om ert välmående och att ni ska vara lyckliga, så varför ska ni ägna energi åt dem?