• den kära leken

"Så här blir du gravid!"

Haha! Det ska jag fråga nästa gång någon meddelar graviditet. Är det ett samlagsbarn?

• den kära leken

Selenea: Naturligt är ett väldigt knepigt ord som vi alla tycker olika om. Vad är det egentligen som är naturligt? Vart drar vi den gränsen. Är det naturligt att ta en massa konstgjord medicin? Är det naturligt att föda barn på ett sjukhus med massa apparater runt sig? Tror vi tenderar att tycka att saker som är "vanliga" är naturliga. Men blandar ofta ihop de orden.

Kanske finns de som skulle ta illa vid sig om jag frågade ifall deras graviditet kom till genom samlag. =)

• den kära leken

selenea: Det är precis det jag menar =) Vi tar illa vid oss av olika saker. Lika väl som du inte har några problem med att kalla det naturligt så finns det andra som inte har något problem med att kalla det samlag!

Just ordet naturligt har jag väldigt stora problem med. Inte så att jag atr illa vid mig med jag tycker att det finns stora problem med ordet.

Nä nog med detta. Nu måste jag gå och slappna aaaav. Har ju ÄL så visst fasiken det blir inget sex ikväll nä just det. Eller jag tänkte inte ens tanken...glöm det...

• den kära leken
    Selenea skrev 2009-09-09 23:27:51 följande:
    Tanken slog oss aldrig att det skulle bli problem för oss. Naivt, jag vet. Men i och med att vi berättade att vi hade börjat försöka, så blev det ju ganska uppenbart att inget hände... Vi visste inte riktigt hur vi skulle hantera alla frågor, så vi valde att vara ärliga. Många frågor har det blivit sen dess. Inget är heligt längre. Just därför vill vi smyga lite med kommande försök, eftersom folk ändå inte är insatta just nu. De är fortfarande övertygade om att det kommer ta sig på naturlig väg, eftersom kroppen vet hur den ska göra nu när den har varit gravid en gång och jag slappnar aaaaav. Jo, tjena. Tyvärr är jag inte mirakulöst botad, även om det hade varit skönt.
    Visst är det jobbigt med alla frågor! Men på ett sätt så får man ju förstå dem. Som Wingtear skriver så har ju sexualundervisningen från 8:an mycket i övrigt att önska. Det finns många åkommor som jag inte har en aning om hur de yttrar sig. Klart jag skulle vilja ställa en massa frågor om någon av mina nära kom och berättade om något tillstånd hos dom. Fast efter att vi hamnat i detta ickegravida tillstånd så skulle jag helt klart fråga dem först om de ville prata om det eller inte. Om inte får jag gå hem och läsa på i nåt forum =) Allt man går igenom lär ju en något och när någon beter sig klumpigt är det ju för att dom inte vet bättre och du vet ju massa mer! Vi får utbilda omvärlden i detta ämne.

Har ÄL i dagarna och hade massor av bus igår så nu väntar jag på mensen eftersom det helt klart inte blir någon bäbis nu!
  • den kära leken

Selena: Fy vad hemskt! Fy farao. Har inte själv varit med om något liknande men känner väl att det bara är en tidsfråga innan någon vräker ur sig elakheter. Känner mig dock mycket mer förberedd på det nu efter att ha läst om all skit folk blivit utsatta för. Tack alla som delar med sig här.

• den kära leken

Selena: Fy vad hemskt! Fy farao. Har inte själv varit med om något liknande men känner väl att det bara är en tidsfråga innan någon vräker ur sig elakheter. Känner mig dock mycket mer förberedd på det nu efter att ha läst om all skit folk blivit utsatta för. Tack alla som delar med sig här.

• den kära leken

Chanelll: Suck. Man tycker ju att en BVC-sköterska borde ha koll.

• den kära leken

Selenea: Det verkar som om hon bara försvarar sig nu utan riktigt veta varför längre. Nu har hon gått så långt att det blir väldigt tungt för henne att backa. Usch, tänk vilken ångest hon måste ha ,som gått på som en ångvält, när hon inser att hon inte vet vart hon tagit vägen i diskussionen. Hoppas hon inser någon gång!

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"