• IVFmamma

"Så här blir du gravid!"

Vi har fått en härlig kommentar: Nån av er åker bort 2 veckor och sen när denne kommer hem är ni så sugna på varandra att det blir barn direkt.

• IVFmamma

Nä nu förstår jag inte alls: ska man slappna av med hjärnan och spänna underlivet? Jag har gjort helt tvärtom och det har inte blivit några barn.. + att min man har klagat på en för slapp mutta

• IVFmamma
    Tutti Mutti skrev 2009-08-31 21:44:22 följande:
    ursäkta. men jag menade bara att det är den perioden man blir gravid. tror det är slöseri på energi att hålla på som kaniner övriga delen av månaden. I stället för att lägga all min kraft på att jucka runt i sänghalmen eller må dåligt över barnlösheten skulle jag göra allt för att spara ihop pengar till en sånn där dyr tvångsbefruktning som bli allt vanligare. Minns ej vad det heter men ni vet, när hon äter massa kosttillskott och sen tar man ut ägg och spermier och befruktar och har man tur så är det nån som tar sig och sen sätter man tillbaka det befruktade ägget. Man kan jobba över, ta ett extra jobb, sälja saker på blocket, flytta till en liten lägenhet bara för ett tag, och vips så har man sparat ihop dom där 50.000 eller vad det kostar.Skulle nog jag ha gjort i alla fall
    Är det ett skämt?
  • IVFmamma

Du skriver att man ska sluta lägga all kraft på att må dåligt över barnlösheten, för mig och säkert andra som längtar barn så är det extremt svårt att inte tänka på det.
    Hela ens liv är uppfyllt av det, det blir en livsstil.
    Sen tyckte jag det lät så hemskt att kalla det för tvångsbefruktning..

• IVFmamma
    Tutti Mutti skrev 2009-08-31 22:03:57 följande:
    nej nej. Man kan inte bara sluta må dåligt över något som man mår dåligt över.Hjärnan funkar inte så.Men det tar kraft och energi som jag menade var bättre om man kunde försöka lägga på att få ihop pengar till en "konstgjord" befruktning.Tog du illa upp av ordet tvångsbefruktning?Förlåt i så fall.Men under min ägglossning typ tvingade jag min sambo till sex med motivationen att jag bara kan bli gravid just precis nu och inte om ett par dagar, så upp med den! hehe.Snacka om tvångsbefruktning...
    Ja tvångsbefruktning lät så illa, sen tar inte kvinnan kosttillskott utan olika hormonpreparat. Gå in på drömmaromsmåtts press och vidare till hennes blogg, där får du veta allt om IVF. Sen skrev du en kommentar i början att du hade sex under och efter ÄL, jag antar att det skulle vara ett tips. I denna tråd har vi testat alla tips som vi någonsin fått och mer där till så sexa under ÄL har vi nog alla gjort.
    P.S jag är inte arg D.S
  • IVFmamma
    Pimpinellan skrev 2009-09-01 16:22:27 följande:
    Nej,tydligen stressad som sen liten blå. Men vi har ju redan gäststuga och massor med får,tror du det är hunden som felas ändå allså...? Skit i att jag inte tål hundar,vi får göra vad vi kan! Grannen har katt...hmmm?
    Kanske en leksakshund fungerar lika bra? Men det måste vara en såndär som skäller och viftar på svansen..
  • IVFmamma

Nu kanske jag får bannor av en moderator men var det Norrbagges inlägg som togs bort?

• IVFmamma
    Pimpinellan skrev 2009-09-03 23:14:55 följande:
    Jag har allvarligt talat gett upp nu.. .Då borde jag vara gravid innan jag vet ordet av va?
    har du inte gjort ett gravtest ännu? Skynda dig till apoteket.. Nej förresten stressa inte då försvinner fröet som du har i magen. Gå långsamt, nästan i slow motion mot apoteket och för Guds skull tänk inte på gravtestet du ska köpa utan tänk att du ska köpa nått annat för tänker du för mkt. på gravtestet och vad det ev. ska visa då försvinner fröet
  • IVFmamma

Fru U skrev 2009-09-05 15:35:05 följande:

Tycker ni också det är jobbigt att folk tycker synd om er?Jag avskyr det!
    Jag blir mer trött på att folk alltid ska försöka hitta en syndabock, de vill verkligen veta vems "felet" är, jag vet inte om det blir lättare för de som inte är i samma sits att få veta ett fel än bara få svaret: " Nä läkarna har inte hittat nått på oss men inget händer". Dessutom frågar ALLA: "men har ni fått reda på att ni till 100% inte kan få barn naturligt?", jag svarar ju då med sanningen: "Nej, vi har t.o.m fått reda på att en graviditet borde inträffa". Då svarar ALLA samma sak: "Ja men dåså då ska ni nog se att det snart tar sig"

Först och främst ska jag sluta säga att läkarna inte har hittat nått på oss + att vi har fått "domen" "En graviditet borde inträffa" och för det andra så: Hur F*n vet dessa förståsigpåare att jag kommer att bli gravid? Är de experter på min kropp, fertilitet och kanske rent av synska eller T.O.M Gud?
  • IVFmamma
    Pimpinellan skrev 2009-09-06 19:10:54 följande:
    Eller förresten-jag utgår. Så bitter som jag är är det bäst att vara ensam. Håll till godo!
    Nej Pimpinellan, du får inte försvinna.. Du är ju grundare av denna tråd
  • IVFmamma
    Selenea skrev 2009-09-09 23:27:51 följande:
    De är fortfarande övertygade om att det kommer ta sig på naturlig väg, eftersom kroppen vet hur den ska göra nu när den har varit gravid en gång och jag slappnar aaaaav. Jo, tjena. Tyvärr är jag inte mirakulöst botad, även om det hade varit skönt.
    Åhh vad jag skrattade åt det sista här, vad jag känner igen mig. Eftersom jag redan har en bebis och gulla med så slappnar jag oxå aaaav.

Jag har igår fått 4 st. gravbesked på 3 dagar. Nån mer i min bekantskapskrets som vill berätta att de ska ha barn? Så jag kan grina och skrika över min avundsjuka och orättvisheten idag och imorrn får man försöka glömma det och ta nya tag.
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"