• Norrbagge

"Så här blir du gravid!"

Pimpinellan skrev 2009-07-27 17:45:37 följande:
    Börjar listan med klassikern:"Slappna aaaaaav"!Fyller på med:"Sluta tänk på det"Och avslutar för stunden med en annan klassiker:"Adoptera!"
    Jag är helt övertygad om att det i många fall är just psyket som sätter "käppar i hjulet". Det är ju inte direkt EN familj som "mirakulöst" blivit gravid i samband med att de äntligen blivit beviljade att få ett barn via adoption.

Hjärnan fixar mer än vi tror och förstår!
  • Norrbagge
    Norrbagge skrev 2009-07-27 18:09:20 följande:
    Jag är helt övertygad om att det i många fall är just psyket som sätter "käppar i hjulet". Det är ju inte direkt EN familj som "mirakulöst" blivit gravid i samband med att de äntligen blivit beviljade att få ett barn via adoption.Hjärnan fixar mer än vi tror och förstår!
    Alltså jag menar att när de släppt tanken på biologiska barn faktiskt slappnar av och blir gravida.
  • Norrbagge
    Pimpinellan skrev 2009-07-27 18:17:54 följande:
    Det är just såna kommentarer som dina vi barnlösa är spytrötta på eftersom de är rena myterna! Kom inte med dem i denna tråd för här har du inte att göra med dem.
    Myter??!
    Friska, fertila människor som det medicinskt sett inte finns något fel på sitter oftast på lösningen själv.
    Sen är det nog en klar fördel att släppa bitterheten och börja gilla sitt liv..?
  • Norrbagge
    Gnurfen skrev 2009-07-27 18:23:25 följande:
    Fast norrbagge nu är det ju inte så att man är stressad över att man inte blir gravid redan när man börjar försöka. Så ditt resonemang håller inte
    Från den dagen man bestämmer sig för att man ska försöka bli gravid så längtar man och hoppas på det där plusset. Am I wrong?
    Man räknar dagar och letar symptom. Hela månaden går ut på att få göra det där testet.
  • Norrbagge
    Kyanita skrev 2009-07-27 18:25:31 följande:
    Slappna av är väl den man fick höra mest.... Sen att man inte producerar mer än 5-10% av det progeseron man behöver har ju inte aaaalls med saken att göra. *Suck*
    Iaf JAG skrev att jag syftar på kvinnor/män det rent medicinskt inte är något fel på.
    Självklart kan det ju vara så att det ibland är pga infertilitet det inte blir några bebisar och inte besatthet
  • Norrbagge
    Pimpinellan skrev 2009-07-27 18:25:34 följande:
    Du kan omöjligt vara ofrivilligt barnlös för då skulle du fatta syftet med denna tråd!Dina råd är rena myterna ja och vi har fått nog av dem!
    Jag är absolut inte ofrivilligt barnlös. Men jag har läst mycket om just ferilitet och följt många olika individer i deras kamp om att få ett biologiskt barn.
    Nu arbetar jag som barnsköterska men planen var från början att läsa till barnmorska och inrikta mig på fertilitet.
  • Norrbagge
    Gnurfen skrev 2009-07-27 18:29:01 följande:
    Ja norrbaggde du har faktiskt fel. Vi höll inte på och väntade och längtade de första månaderna. Vi tänkte mer att händer det så händer det, men det gjorde det inte
    Sen är det ju helt normalt att det kan ta upp till 12 månader att bli gravid också, men det vet du antagligen!
  • Norrbagge
    Gnurfen skrev 2009-07-27 18:29:01 följande:
    Ja norrbaggde du har faktiskt fel. Vi höll inte på och väntade och längtade de första månaderna. Vi tänkte mer att händer det så händer det, men det gjorde det inte
    Vad tråkigt att höra! Har ni gjort någon fertilitetsutredning, om jag får fråga?
  • Norrbagge
    Pigan skrev 2009-07-27 18:32:27 följande:
    Det är så roligt med människor som söker sig till trådar där de beter sig som irriterande små myggor. Man skrattar högt av dina små kommentarer. Du borde ju starta en egen tråd i ämnen, vet ja!
    Hoppas verkligen inte du "skrattar högt" om någon visar sin välvilja genom att ge råd, stöd eller tips!
    Bittra människor är det svårt att glädjas med. Kom ihåg det om du någon gång blir gravid -att det är roligt om det finns kvar någon som faktiskt blir GLAD för din skull..
  • Norrbagge
    Gräddeline skrev 2009-07-27 19:51:50 följande:
    Jag maste bara hoppa in o saga att Norrbagge har goda rad - salange man inte fatt medicinskt bevisat att nagot inte star ratt till. Sjalvklart hjalper det inte alltid att 'slappna av och tanka pa annat' - men har inga medicinska fel pafunnits sa sitter det mycket mojligtvis i psyket.Jag har sjalv bara forsokt fa barn i 2 manader sa jag hor inte hemma har (annu...)Men jag kan verkligen styrka det Norrbagge sager om att MYCKET MER an man tror sitter i psyket och kan paverka kroppen nagot heeeelt otroligt.Sjalvklart ar det latt att saga "slappna av och tank pa annat" - det ar helt omojligt nar man vill nagot sa mycket som att fa barn.Sen behover det ju saklart inte vara stress som gor att man inte far barn, men i manga fall har folk bevisligen blivit gravida efter att stressen och pressen slappt (som i adoptionsfall).Snalla morda mig inte nu, ville bara flika in detta - och om ni har medicinska problem sa ar det sjalvklart att det inte hjalper att bara slappna av.
    Vad härligt med iaf EN som förstår!
  • Norrbagge
    Prisssan skrev 2009-07-27 20:47:25 följande:
    Jag tror faktiskt att många säger så för att ha något att säga, fylla ut tystnaden och hoppas ge stöd i sorgen.Därför är det så synd att de inte tar till sig när man berättar hur mkt mer ledsen man blir över att få höra sådant."Kul" att höra att du lyckades ge sympati utan att kläcka ur dig något liknande
    Skulle vara så himla intressant att höra exakt VAD man säger till någon barnlös??!
    -ska man bara ignorera er.. blir ni nöjda då?!
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"