Stella 78 skrev 2009-07-27 15:48:16 följande:
Jag fick mitt andra
mf i maj och fortsatte ha hög temp. trots att det bara var i 5+4 och läkaren sa att mitt hcg såg ut att sjunka snabbt eftersom jag bara hade 277 när jag var inne. Men efter 2 veckor utan att tempen sjönk, testen visade superstarkt och jag hade mer grav.symptom (har haft
mf tidigare och då blev testen negativa efterbara 4 dagar och symptomen försvann) kontaktade jag SÖS akutsjukvårdsrådgivning (den man ringer på gynakuten för att få råd). Hon sa att jag skulle vänta en månad trots att akutläkaren jag träffat 15 dagar tidigare sa att det skulle gå på några dagar. Magkänslan sa mig något annat och fick dagen efter tag på den läkare jag träffat på akuten. Hon kallade in mig direkt akut och det visade sig att jag hade ett skyhögt hcg och ett utomkvedshavandeskap. Hade varit gravid med tvillingar... ett
mf och ett X.Detta blev en låndragen historia med massa komplikationer. FInns att läsa i min pres.Håller tummarna för att det inte är samma för dig! Kan ju vara att du hade mer hormon i kroppen som försvinner långsamt, eller så är du fortfarande gravid
Oj, vilken historia. Beklagar ditt mf och X.