• lelle

När går tempen ned efter missfall?

Hej! Jag fick ett tidigt missfall (v.5) den 23:e juli. Min temp är fortfarande högre än den brukar vara vid mens. Borde inte tempen gå ned till det normala iom missfallet? Någon som varit med om liknande?

Jag brukar ha 36,4 vid mensens start. Har nu legat på dag 1) 36,7, dag 2) 36,7, dag 3) 36,8, dag 4) 36,8. (vilket jag brukar ha efter äl)

• Svar på tråden När går tempen ned efter missfall?
  • Röd ros

Lite nyfiken jag med. Ett ma i v 12 nu i v. Och man e ju ganska ivrig att börja om på nytt nu...(lite för ivrig kanske..ler)

Stolt mamma till Tindra 6, Leah 3
  • Stella 78

Jag fick mitt andra mf i maj och fortsatte ha hög temp. trots att det bara var i 5+4 och läkaren sa att mitt hcg såg ut att sjunka snabbt eftersom jag bara hade 277 när jag var inne. Men efter 2 veckor utan att tempen sjönk, testen visade superstarkt och jag hade mer grav.symptom (har haft mf tidigare och då blev testen negativa efterbara 4 dagar och symptomen försvann) kontaktade jag SÖS akutsjukvårdsrådgivning (den man ringer på gynakuten för att få råd). Hon sa att jag skulle vänta en månad trots att akutläkaren jag träffat 15 dagar tidigare sa att det skulle gå på några dagar. Magkänslan sa mig något annat och fick dagen efter tag på den läkare jag träffat på akuten. Hon kallade in mig direkt akut och det visade sig att jag hade ett skyhögt hcg och ett utomkvedshavandeskap. Hade varit gravid med tvillingar... ett mf och ett X.

Detta blev en låndragen historia med massa komplikationer. FInns att läsa i min pres.

Håller tummarna för att det inte är samma för dig! Kan ju vara att du hade mer hormon i kroppen som försvinner långsamt, eller så är du fortfarande gravid

• Röd ros
    Stella 78 skrev 2009-07-27 15:48:16 följande:
    Jag fick mitt andra mf i maj och fortsatte ha hög temp. trots att det bara var i 5+4 och läkaren sa att mitt hcg såg ut att sjunka snabbt eftersom jag bara hade 277 när jag var inne. Men efter 2 veckor utan att tempen sjönk, testen visade superstarkt och jag hade mer grav.symptom (har haft mf tidigare och då blev testen negativa efterbara 4 dagar och symptomen försvann) kontaktade jag SÖS akutsjukvårdsrådgivning (den man ringer på gynakuten för att få råd). Hon sa att jag skulle vänta en månad trots att akutläkaren jag träffat 15 dagar tidigare sa att det skulle gå på några dagar. Magkänslan sa mig något annat och fick dagen efter tag på den läkare jag träffat på akuten. Hon kallade in mig direkt akut och det visade sig att jag hade ett skyhögt hcg och ett utomkvedshavandeskap. Hade varit gravid med tvillingar... ett mf och ett X.Detta blev en låndragen historia med massa komplikationer. FInns att läsa i min pres.Håller tummarna för att det inte är samma för dig! Kan ju vara att du hade mer hormon i kroppen som försvinner långsamt, eller så är du fortfarande gravid
    Oj, vilken historia. Beklagar ditt mf och X.
  • lelle

Jag fick mitt andra mf i maj och fortsatte ha hög temp. trots att det bara var i 5+4 och läkaren sa att mitt hcg såg ut att sjunka snabbt eftersom jag bara hade 277 när jag var inne. Men efter 2 veckor utan att tempen sjönk, testen visade superstarkt och jag hade mer grav.symptom (har haft mf tidigare och då blev testen negativa efterbara 4 dagar och symptomen försvann) kontaktade jag SÖS akutsjukvårdsrådgivning (den man ringer på gynakuten för att få råd). Hon sa att jag skulle vänta en månad trots att akutläkaren jag träffat 15 dagar tidigare sa att det skulle gå på några dagar. Magkänslan sa mig något annat och fick dagen efter tag på den läkare jag träffat på akuten. Hon kallade in mig direkt akut och det visade sig att jag hade ett skyhögt hcg och ett utomkvedshavandeskap. Hade varit gravid med tvillingar... ett mf och ett X. Detta blev en låndragen historia med massa komplikationer. FInns att läsa i min pres. Håller tummarna för att det inte är samma för dig! Kan ju vara att du hade mer hormon i kroppen som försvinner långsamt, eller så är du fortfarande gravid
    Fy vad läskigt! Vilken tur i oturen att du stod på dig och det slutade väl. Jag har testat minus nu så det borde ju inte vara något kvar. Hade du ont av utomkveds?
  • Röd ros
    lelle skrev 2009-07-27 16:25:14 följande:
    Stella 78 skrev 2009-07-27 15:48:16 följande: Fy vad läskigt! Vilken tur i oturen att du stod på dig och det slutade väl. Jag har testat minus nu så det borde ju inte vara något kvar. Hade du ont av utomkveds?
    Har du redan testat minus? Jag undrade just hur lång tid efter man plussade...
  • lelle

Jag fick minus redan innan jag började blöda. Två svaga plus och sedan minus. Det kom en rätt ruskig klump när blödningen kom och gjorde förfärligt ont, framför allt i ryggen. Jag kan ju ha fel, att det inte var ett mf, men plussen och klumpen talar för tyvärr. Testar du fortfarande plus? Beklagar ditt mf, jobbigt att det hann gå så långt :( Då finns kanske hormonerna kvar längre.

• lelle

Förlåt, ditt ma menade jag.

• Röd ros

Gyn sa att jag skulle testa om 2-3 veckor. Hoppas att det är ett minus då så allt e ute och jag kan lägga det här bakom mig..

• lelle

Jag fick mitt andra mf i maj och fortsatte ha hög temp. trots att det bara var i 5+4 och läkaren sa att mitt hcg såg ut att sjunka snabbt eftersom jag bara hade 277 när jag var inne. Men efter 2 veckor utan att tempen sjönk, testen visade superstarkt och jag hade mer grav.symptom (har haft mf tidigare och då blev testen negativa efterbara 4 dagar och symptomen försvann) kontaktade jag SÖS akutsjukvårdsrådgivning (den man ringer på gynakuten för att få råd). Hon sa att jag skulle vänta en månad trots att akutläkaren jag träffat 15 dagar tidigare sa att det skulle gå på några dagar. Magkänslan sa mig något annat och fick dagen efter tag på den läkare jag träffat på akuten. Hon kallade in mig direkt akut och det visade sig att jag hade ett skyhögt hcg och ett utomkvedshavandeskap. Hade varit gravid med tvillingar... ett mf och ett X. Detta blev en låndragen historia med massa komplikationer. FInns att läsa i min pres. Håller tummarna för att det inte är samma för dig! Kan ju vara att du hade mer hormon i kroppen som försvinner långsamt, eller så är du fortfarande gravid
    Förlåt att jag skrev att det slutade väl! Hoppas att du förstod att jag menade att du fick hjälp :)
  • Stella 78
    lelle skrev 2009-07-27 16:25:14 följande:
    Fy vad läskigt! Vilken tur i oturen att du stod på dig och det slutade väl. Jag har testat minus nu så det borde ju inte vara något kvar. Hade du ont av utomkveds?
    Först hade jag inte ont utan det var mest molvärk... opererades första gången precis när jag gick in i v.9. Fick eg. inte ont förrens 2 veckor efter andra operationen och då hade jag fruktansvärt ont i en vecka tills de opererades bort äggledaren. På mig var det när jag blödde ut i buken som gjorde ont. Själva utomkvedet gjorde inte ont... Dagen före sista op när jag fick åka ambulans in till akuten så var jag medvetslös korta stunder pga smärtan, men det sjuka är att jag själv inte "tyckte" jag hade så ont... men vet ju att jag hade det ändå Ville ju inte att ambulansen skulle komma och sa till sköterskan jag fick prata med att det började släppa och att jag skulle komma in med bil om det blev sämre igen... Hon lyssnade inte på mig... (det var min kompis som ringde efter ambulans) Nu i efterhand kan jag inte ens komma ihåg hur det kändes eftersom det var en smärta som jag aldrig någonsin känt och hoppas också slippa känna igen. Vet bara att jag tänkte när jag mådde som sämst att detta kan inte vara värre än att föda barn...
  • lelle

Stella 78 skrev 2009-07-27 16:38:05 följande:

Först hade jag inte ont utan det var mest molvärk... opererades första gången precis när jag gick in i v.9. Fick eg. inte ont förrens 2 veckor efter andra operationen och då hade jag fruktansvärt ont i en vecka tills de opererades bort äggledaren. På mig var det när jag blödde ut i buken som gjorde ont. Själva utomkvedet gjorde inte ont... Dagen före sista op när jag fick åka ambulans in till akuten så var jag medvetslös korta stunder pga smärtan, men det sjuka är att jag själv inte "tyckte" jag hade så ont... men vet ju att jag hade det ändå Ville ju inte att ambulansen skulle komma och sa till sköterskan jag fick prata med att det började släppa och att jag skulle komma in med bil om det blev sämre igen... Hon lyssnade inte på mig... (det var min kompis som ringde efter ambulans) Nu i efterhand kan jag inte ens komma ihåg hur det kändes eftersom det var en smärta som jag aldrig någonsin känt och hoppas också slippa känna igen. Vet bara att jag tänkte när jag mådde som sämst att detta kan inte vara värre än att föda barn...
    Åh, jag lider med dig. Läste din presentation nyss. Verkligen otur! Hur känner du dig nu?
  • Stella 78

Det är blandat... känner att jag längtar efter plus samtidigt som jag är arg, förbannad, ledsen, hoppfull och frustrerad Ett riktigt charmtroll här hemma med andra ord!

Har tid för IVF 20 augusti som får bli sista utvägen... men skulle så gärna vilja klara av det hela naturligt och slippa alla hormoner etc! Men vad gör man inte för att få det där efterlängtade knytet?

• Röd ros
    Stella 78 skrev 2009-07-27 16:48:17 följande:
    Det är blandat... känner att jag längtar efter plus samtidigt som jag är arg, förbannad, ledsen, hoppfull och frustrerad Ett riktigt charmtroll här hemma med andra ord! Har tid för IVF 20 augusti som får bli sista utvägen... men skulle så gärna vilja klara av det hela naturligt och slippa alla hormoner etc! Men vad gör man inte för att få det där efterlängtade knytet?
    Gud vilken historia...*kramar om* Hoppas för allt jag e värd att ni får plussa snart och att alt går vägen och att knytet ligger i din famn inom en snar framtid...
  • lelle

Bara för att jag frågade er igår så gick tempen ned till den normala idag :) hehe Håller tummisarna för att det går bättre för oss alla nästa försök!

• Röd ros
    lelle skrev 2009-07-28 10:37:15 följande:
    Bara för att jag frågade er igår så gick tempen ned till den normala idag :) hehe Håller tummisarna för att det går bättre för oss alla nästa försök!
    Lycka till
  • Stella 78

Jag har haft en mens sen senaste op (kom 2 veckor efter), nu har jag lite av ett tvärtomdilemma jämfört med ts
    Vi har itne försökt aktivt denna månad att bli gravida då jag fått cellgifter, dessutom var sambon bortrest just den dagen när jag hade väldigt ont och det kunde inte vara annat än ÄL. Vi sexade kvällen efter...

Trodde jag skulle ha mens nu någon gång mellan sö-må. Vet ju inte om ,menscykeln blir regelbunden direkt men har iallafall haft molvärk sen i to-fr. Tempen har sjunkit en del så jag var säker på att den skulle komma igår... idag ligger tempen på samma nivå som igår (mittemellan det låga och höga jag brukar ha...) men var är mensen? Brukar få tempsänkning direkt efter att jag börjat blöda aldrig fått det flera dagar innan. Men idag molar det på rejält så det borde komma vilken sekund som helst...

Svar på tråden När går tempen ned efter missfall?