Inlägg från: Anonym (en till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en till)

kokain hur farligt

Hej!
    Beklagar verkligen din obehagliga situation, jag har själv haft en väninna som brukade kokain under en längre period.

Vill tillägga till ovanstående inlägg att just kokain endast är psykiskt beroendeframkallande inte fysiskt. Toleransen är dessutom densamma genom hela missbruket vilket innebär att dosen aldrig behöver ökas.
    Jag tror att detta lätt används som argument hos missbrukare för att kunna förneka beroendet.

Ett psykiskt beroende utvecklas snabbt till ett starkt tvångsmässigt behov så jag ser definitivt anledning till din oro.

• Anonym (en till)

www.can.se/Drogfakta/Amfetamin-och-Kokain

Då kokain (& amfetamin) är hungerdämpande är vitamin- & näringsbrister samt undernäring vanligt bland regelbundna användare av dessa droger.

Det finns dessutom faktiskt laboratorietester från usa där det visats att djur (möss??) faktiskt väljer kokain framför mat tills de självdör av svält

• Anonym (en till)
    Anonym skrev 2009-07-26 22:26:05 följande:
    Anonym (en till) skrev 2009-07-26 21:57:29 följande: Ts kompis sitter knappast i en bur med sågspån och har fri tillgång till kokain. Idiotiskt att göra den jämförelsen.
    Inlägget jag skrev var snarare en fortsättning på allt spånande som hamnat längst ner i tråden än ett svar till inlägget i trådstarten.

Tidigare i tråden har jag svarat mer direkt på vad ts undrade men det förstår jag att jag inte kan begära att du visste då du antagligen av ditt inlägg att döma inte läst igenom svaren i tråden.

Tyvärr ser jag att citatet som skulle varit på inlägg 20 försvunnit i mitt senaste inlägg..
Svar på tråden kokain hur farligt