Inlägg från: Thaleya |Visa alla inlägg
  • Thaleya

varför abort vid våldtäkt?

Klart man vill göra abort om man blir tvingad på ett barn är väl bara logiskt. Speciellt om tanken på barnet blir som att tänka på ett äckligt missfoster sprungen ur hades kuk.

Jag skulle absolut göra abort om jag blev våldtagen och gravid. Jag vill personligen ha barn med den jag älskar och den som vill ha barn med mig, skulle inte skaffa barn på annat sätt.

Sen handlar det inte om att barnet är visst mycket värt utan att man inte vill ha barn då ska man inte heller behöva ruva och föda fram en unge.

• Thaleya

Om jag blir våldtagen så vill jag naturligtvis ta bort äckelklumpen som påminner mig om våldtäckten. Det handlar inte om att barnet är mindre värt, det handlar om att pappan är mindre värd. Jag skulle aldrig vilja behålla ett barn som inte skapades ur kärlek. Jag vill leva med barnets far, jag vill att barnets far ska finnas i mitt barns liv. Är denne en våldtäcksman så ser utsikterna om att vi kommer bli tillsammans rätt jävla minimala ut.

Sen aborterar man ofta barn för att det är fel tidpunkt i livet, att bli våldtagen är ju inget man planerar i kalendern och på så vis är beredd då att bära på och föda fram.

Vill man ha barn men vill ha med rätt människa = abort
    Vill man inte ha barn just då = abort
    Vill man ha barn och bryr sig inte om med vem = behålla

Sen finns det ju naturligtvis bortadoption, men det är personligen inget alternativ för mig. Barnet skulle ju vara mitt med och jag skulle aldrig kunna ge upp/ge bort ett barn som är mitt. Skulle definitivt inte utstå tiden och mödan att bära på och föda fram en unge gjord av en våldtäktsman för att sedan adoptera bort den.

Svar på tråden varför abort vid våldtäkt?