varför abort vid våldtäkt?
tycker abort alltid är ens rättighet, oavsett orsaker, det ångår ingen annan vilka ingrepp jag gör och hur dom påverkar mitt liv (och min partners)
har själv aldrig gjort en abort och har svårt att se att jag skulle kunna göra det, men jag lever i en kärleksfull relation och har en hyfsat trygg grund att stå på. inga (större) psykiska problem , ekonomin fungerar oftast, har nära till vänner och familj osv osv.
vet och förstår att inte alla har det lika bra och även att andra omständigheter kan ställa till det för en, vem är JAG att avgöra vem som ska och inte ska ha barn?
vid en våldtäkt skulle jag direkt ta akutpiller och fungerade inte det så skulle jag göra en abort, ja absolut! det embryo som då ligger i min mage är ett resultat av en fruktansvärd händelse och jag ser det inte som rätt varken mot mig eller min familj, ej heller mot barnet som ska få leva med helvetet sen!
tror säkert att barnets som skulle fötts kunde bli älskat men jag skulle aldrig komma till den punkten ens för det är egoistiskt att INTE göra abort i det fallet anser jag.