Inlägg från: Srandra |Visa alla inlägg
  • Srandra

varför abort vid våldtäkt?

Jag borde inte läsa sånna här trådar för jag blir bara irriterad över att vissa anser sig ha rätt att bestämma över andra.. men jag kan ju bara utgå från mig själv och jag tycker att vi ska vara tacksamma för att vi har fri abort i sverige, samtidigt resulterar det ju i att vissa struntar i preventivmedel och gör abort flera gånger om.. men om man ser till alternativet så känns det ohumanskt att ens tänka sig!

Jag skulle till exempel tänka väldigt länge om jag blivit gravid och pappan inte ville behålla det.. jag skulle lyssna på dennes tankar innan jag bestämde mig och jag tror inte att jag skulle behålla det om pappan absolut inte ville ha det.. däremot skulle jag inte göra tvärtom (alltså behålla det om jag inte ville men pappan ville.) Jag tycker det är värre att sätta ett barn till världen som inte är önskat än att göra en abort..

• Srandra

Tycker för övrigt att det är en intressant fråga som tas upp i ts.. för är man emot abort så är man det oavsett hur barnet blivit till. På samma sätt om man är för fri abort så är det också fri abort oavsett hur barnet blivit till.

• Srandra
    Lavish skrev 2009-07-24 19:12:44 följande:
    Nja fast jag är emot merdelen av aborter moraliskt sett men vill ha fri abort i lagstiftningen. Rent juridiskt måste man ju ha en ståndpunkt men när det gäller för kvinnan att fatta själva beslutet kan man ju ha åsikten att beslutet borde påverkas av hur barnet blivit till etc...
    fast då är det inte FRI abort
Svar på tråden varför abort vid våldtäkt?