Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

varför abort vid våldtäkt?

jag kan bara för vad jag tycker
    jag tycker att abort är mord.det är ett liv man avslutar.så länge barnet är friskt så bör det få en chans till att födas.är barnet däremot svårt skadat och inte överlever utanför livmodern så är abort okej

vil man inte ha barn så skyddar man sig.tyvärr lär sig inte vissa utan gör många aborter istället för att skydda sig ordentligt!

ang abort vid våldtäckt:barnet är lika mycker värdt oavsett om det är planerat,blev till vid slarv eller våldtäkt

men alla förstår väll hur jobbigt det är för en våldtagen att behålla bernet som har en pappa som är våldtäktsman?vad tror ni egentligen?ska mamman behålla barnet efter en våldtäkt.vad ska hon säga den dagen barnet börjar fråga efter sin pappa?varje födelsedag blir jobbig då mamman blir påmind om våldtäkten osv

som sagt jag tycker abort är okej endast vid våldtäkt,m mammans liv är i fara vid en graviditet,elller barnet är svårt skadat

nej till abort om barnet är friskt,om man har slarvat med prev.medel

alla barn är lika mycket värda oavsett hur de kom till.jag kommer aldrig avsluta ett LIV.

då är det bättre att adoptera bort oönskade barn till dem som inte kan få barn....

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    prinsesstårtan skrev 2009-07-24 09:58:08 följande:
    Jag är för fri abort generelt, sen tycker jag att det är fruktansvärt oansvarligt och respektlöst att använda sig av det som en preventinmetod. att "chansa" på oskyddat sex kanske i flera år som man hör vissa gör och sen ta bort det barn som blir....
    precis.vissa lär sig aldrig hur lätt ett barn blir till!använder man ex både p-piller ch kondom så är ju chansen NOLL att bli gravid.man vet ju att p-piller inte funkar helt om man har vart magsjuk,kräkts en massa osv.

jag har flera vänner som har gjort många aborter var.jag kommer aldrig bli en i statistiken bland de sm använder abort.för mig är varje graviditet en GÅVA.jag har blivit garvid två gånger oplanerat och vi behöll barnen varje gång.vi valde att inte använda prev.medel.blev det barn så blev det så.tyvärr så förlorade vi sista barnet i MA.

så allt prat om olyckshändelse osv verkar vara en standardreplik när flok blir gravida.skyddar man sig rejält så blir det inga barn.vill man inte bli gravid så får man använda dubbla prev.medel.
  • Familjetrollet
    puss skrev 2009-07-24 09:59:25 följande:
    ok så hur gör man i fall som trådstatren?? alla barn ska få chans att födas säger du, är det rimligt att kvinnan ska ta emot sju embryon som läkaren har framställt?
    barn som görs genom samlag ska få chansen att födas.de barn som görs via "provrör"kan inte överleva utan en livmoder.så därför räknar jag dem inte som "barn" innan de har sats i en livmoder
  • Familjetrollet
    prinsesstårtan skrev 2009-07-24 10:07:58 följande:
    Sen kanske det är lite over kill att använda sig av både p piller och kondom. det tror jag inte något par gör i praktiken, även om jag hoppas att folk med tillfälliga förbindelsr gör det....
    då bör folk inte gnälla att de blir gravida när de inte vill ha barn.har man sex så tar man ansvar för vad som kan ske.
  • Familjetrollet
    puss skrev 2009-07-24 10:13:25 följande:
    din värld är så liten. det finns ställen där kvinnor inte får ha preventivmedel.
    nu handlar det inte om religioner.om vissa kvinnor inte följer sin religion osv så får de stå för det.bara för att vissa inte kan stå för vad de har gjort så betyder det inte att de bara ska plocka bort ett liv.

det är ett liv som avslutas hur lätt sm helst.nä abortlagarna borde ändras....
Svar på tråden varför abort vid våldtäkt?