varför abort vid våldtäkt?
jag kan bara för vad jag tycker
jag tycker att abort är mord.det är ett liv man avslutar.så länge barnet är friskt så bör det få en chans till att födas.är barnet däremot svårt skadat och inte överlever utanför livmodern så är abort okej
vil man inte ha barn så skyddar man sig.tyvärr lär sig inte vissa utan gör många aborter istället för att skydda sig ordentligt!
ang abort vid våldtäckt:barnet är lika mycker värdt oavsett om det är planerat,blev till vid slarv eller våldtäkt
men alla förstår väll hur jobbigt det är för en våldtagen att behålla bernet som har en pappa som är våldtäktsman?vad tror ni egentligen?ska mamman behålla barnet efter en våldtäkt.vad ska hon säga den dagen barnet börjar fråga efter sin pappa?varje födelsedag blir jobbig då mamman blir påmind om våldtäkten osv
som sagt jag tycker abort är okej endast vid våldtäkt,m mammans liv är i fara vid en graviditet,elller barnet är svårt skadat
nej till abort om barnet är friskt,om man har slarvat med prev.medel
alla barn är lika mycket värda oavsett hur de kom till.jag kommer aldrig avsluta ett LIV.
då är det bättre att adoptera bort oönskade barn till dem som inte kan få barn....