Inlägg från: prinsesstårtan |Visa alla inlägg
  • prinsesstårtan

varför abort vid våldtäkt?

Jag är för fri abort generelt, sen tycker jag att det är fruktansvärt oansvarligt och respektlöst att använda sig av det som en preventinmetod. att "chansa" på oskyddat sex kanske i flera år som man hör vissa gör och sen ta bort det barn som blir....

• prinsesstårtan
    Familjetrollet skrev 2009-07-24 10:04:01 följande:
    precis.vissa lär sig aldrig hur lätt ett barn blir till!använder man ex både p-piller ch kondom så är ju chansen NOLL att bli gravid.man vet ju att p-piller inte funkar helt om man har vart magsjuk,kräkts en massa osv.jag har flera vänner som har gjort många aborter var.jag kommer aldrig bli en i statistiken bland de sm använder abort.för mig är varje graviditet en GÅVA.jag har blivit garvid två gånger oplanerat och vi behöll barnen varje gång.vi valde att inte använda prev.medel.blev det barn så blev det så.tyvärr så förlorade vi sista barnet i MA.så allt prat om olyckshändelse osv verkar vara en standardreplik när flok blir gravida.skyddar man sig rejält så blir det inga barn.vill man inte bli gravid så får man använda dubbla prev.medel.
    Sen kanske det är lite over kill att använda sig av både p piller och kondom. det tror jag inte något par gör i praktiken, även om jag hoppas att folk med tillfälliga förbindelsr gör det....
  • prinsesstårtan
    Familjetrollet skrev 2009-07-24 10:10:36 följande:
    då bör folk inte gnälla att de blir gravida när de inte vill ha barn.har man sex så tar man ansvar för vad som kan ske.
    Fast det är ju skillnad på att inte använda sig av skydd alls och att använda dubbla....
Svar på tråden varför abort vid våldtäkt?