Inlägg från: banansmoothie |Visa alla inlägg
  • banansmoothie

varför abort vid våldtäkt?

Därför att det inte är etiskt att avla fram ett barn som med stor sannorlikhet bär på våldsanlag? Vi kan ju inte tillåta våldsmän att skaffa barn, det blir ju fel.

• banansmoothie
    BlommyNess12 skrev 2009-07-24 07:33:05 följande:
    Är det tvångsabort för alla som blir gravid med sin man som misshandlar dom också då?
    Ja egentligen. Skulle vi inte få ett bättre samhälle? Vet dock att det aldrig skulle fungera i verkligheten, precis som man inte kan tvångssterilisera folk.

Men jag vet inte om jag är emot abort eller inte. Det var bara ett förslag. Jag vet bara att jag blir illamående vid tanken på en abort, men även illamående av tanken vid att en stackars kvinna måste föda fram ett barn hon inte vill ha (oavsett hur hon blev gravid). Tycker synd om barnet.
  • banansmoothie
    BlommyNess12 skrev 2009-07-24 07:42:33 följande:
    Ja jag vet inte, min pappa var en hustrumisshandlare och inte fan misshandlar jag någon för det, jag är lugn som en filbunke. Jag är för fri abort emot tvång av alla slag. Det du säger är att du tycker att jag inte skulle få leva utan ha blivit tvångsaborterad utan att min mamma hade fått något att säga till om.
    Med glimten i ögat. Jag sa aldrig att jag tycker att du skulle ha blivit tvångsaborterad, jag sa att man INTE kan tvångsabortera folk, och man kan heller inte tvinga någon att föda ett barn emot sin vilja. För det är inhumant (mot både barn och kvinna). Jag tror du missade allt utom första meningen .
Svar på tråden varför abort vid våldtäkt?