Inlägg från: sonen08 |Visa alla inlägg
  • sonen08

varför abort vid våldtäkt?

men att bära med sig resten av livet att pappan till barnet är han som våldtog mig jag skulle inte orka med dagarna visst varje barn har rätt att få leva. men att bli påmind vareviga dag att just detta barn är hans. sen ska han någon gång bli medveten om sitt barn hur förklarar man för sitt barn varför inte pappan finns med i bilden??? nej aldrig jag skulle inte orka leva med det.

• sonen08
    puss skrev 2009-07-24 07:38:33 följande:
    jaha, men är det inte fara för ditt liv så får du vara så god att föda ändå. dessutom är det ju BARNET man vill värna om, inte mamman. om det inte är fara för livet som sagt.
    okej, så jag har inte rätt att fatta mitt egna beslut om den saken??? jag har gjort abort innan men av andra anledningar än denna. och det är inget jag ångrar idag snarare tvärtom jag var för ung för att bli mamma och ville inte tvinga pappan till något som han inte ville.

men när jag blev gravid sist så kunde ja inte göra abort jag ville inte gå miste om detta barn och jag ångrar aldrig min son.
  • sonen08
    puss skrev 2009-07-24 07:42:56 följande:
    nej, abortmotståndarna tycker ju just att kvinnan inte har rätt att besluta själv. hade det varit lyckat för dig att bli tvingad att föda barnet?
    nej det hade inte vart lyckat. och det är samma sak när det gäller en våldtäckt jag skulle aldrig må bra av att få föda fram ett barn där jag vet händelsen bakom hur barnet kom till. och leva med det varje dag och veta att 1 dag kommer säkert barnet vilja veta vem är min pappa. hur tusan skulle du förklara det och hur tror du barnet skulle må då????
  • sonen08

jag fick veta häromveckan att en tjejkompis skulle göra abort. hennes val var för att hon ville vänta några år med att skaffa barn för att ägna mer tid åt sitt nuvarande barn dessutom var det tvillingar. det reagera ja på vill man inte ha barn så kan man skydda sig.

• sonen08
    puss skrev 2009-07-24 07:46:10 följande:
    jag skulle nog bara säga att pappan var en svartögd pirat som seglade iväg med den svepande morgonbrisen.
    okej så du tror barnet tror på de när han/hon är 19 år????
Svar på tråden varför abort vid våldtäkt?