Inlägg från: tussimamma |Visa alla inlägg
  • tussimamma

varför abort vid våldtäkt?

Varför är allt svart eller vitt?
    Kan man inte värna om barns liv ifall man tycker det är ok med abort vid våldtäkt?

• tussimamma
    puss skrev 2009-07-24 07:30:30 följande:
    haha nej det kan man inte. är det verkligen inte uppenbart? serious??
    Vad hånar du mig för? Är dina tankar alltid rätt?
    Om du med att värna om barns liv menar att barnets liv är går först i alla lägen så tycker jag inte heller man kan göra abort i något avseende överhuvudtaget.

Då säger jag såhär. Jag tycker inte man kan säga att endera så är det fritt fram att göra abort i alla lägen, eller så är man abortmotståndare.
    Naturligtvis måste det finnas lagar för aborter. Naturligtvis är abort ett vidrigt preventivmedel.

Det är ingen enkel fråga. Men man måste väl helt enkelt dra nån gräns någonstans. Jag tycker att mammans liv är viktigare än barnets liv tills det barnet är fött. Däremot tycker jag inte att mamman därför har rätt att godtyckligt göra abort. Dvs använda det som preventivmedel.
  • tussimamma
    puss skrev 2009-07-24 07:41:01 följande:
    "Naturligtvis är abort ett vidrigt preventivmedel. " inte alls, långt därifrån.
    Intressant, vad menar du?
  • tussimamma

Ni är ju riktigt lustiga.
    Ja jag vet vad preventiv betyder.
    Men ni vet uppenbart inte vad jag menar med att man INTE kan använda abort som preventivmedel.

Egentligen tycker jag då att jag är för fri abort, och för tvångssterilisering.

Svar på tråden varför abort vid våldtäkt?