Inlägg från: Written Fiction |Visa alla inlägg
  • Written Fiction

storlek till bebis född i v 35-36

Jag köpte egna storlek 44 kläder för det var inte någon som ens vågade ge oss några kläder (född i vecka 27) han hade runt storlek 40 44 när han väl började ha kläder på sig. Finns mindre på babyproffsen men är man så liten som 38 eller 32 som dom har så har man väldigt väldigt sällan kläder. Då ligger man fortfarande i kuvös :)

• Written Fiction

gosnosens mamma skrev 2009-07-28 10:20:11 följande:

Written Fiction skrev 2009-07-20 15:15:24 följande:
    Vår kille låg inte i kuvös vidare länge, 2 veckor. Och han är född i vecka 26+5. Han hade en massa kläder i storlek 38, fast de var lite förstora! ;)
    undantaget som bekräftar regeln? :) nä skämt åsido. jag sa oftast. det är få som klarar sig utanför kuvösen i kläder så tidigt i den storleken ;) Dom är sällan så duktiga på att hålla värmen ;)

Min lillfis låg i kuvös väldigt länge. Men han var också väldigt sjuk.

Synd är dock att priserna på 38 kläderna och 32 är så sjuuukt höga :(
  • Written Fiction

gosnosens mamma skrev 2009-07-28 12:23:16 följande:

Written Fiction skrev 2009-07-28 11:25:08 följande:
    Ja han är nog det! ;) Han höll värmen väldigt bra, låg bara i vattensäng i en dag efter kuvösen, sen var den också för varm! Det e verkligen inte klokt att det kan vara så dyrt med prematurkläder, går ju knappt åt något tyg
    antagligen säljs det väl så lite premmiskläder att dom måste få igen den förlorade vinsten genom att höja priset såpass :( snålt!
Svar på tråden storlek till bebis född i v 35-36