• Belinea

Känner mig så trött och gnällig...

Gnäll....

Känner bara att jag måste få ur mig lite gnäll... vet att jag/vi inte är ensama med att vara barnlösa. Men det är så jobbigt. Det börjar nästa tära på förhållandet.
    Eller det tär mest på mig.

Tycker till och med att det är jobbigt att prata med gravida, som ojjar sig för allt!
    Känner mig verkligen som en dålig människa. Kan snart inte vara glad för andras skull.

Känner samtidigt att jag får skylla mig själv, har inte berättat om vår situation för någon annan än en nära vän. Som nu fått för sig att prova skaffa barn bara för vi gör det.

Gick igenom en kur med pergo nyligen, men min kropp reagerade för "positivt" på dem och "producerade" för många ägg. Så barnmorskan tyckte att det var inget för mig(?)

Min undran är kan man inte äta en halv tab ifall en hel är för mycket?
    Hur har det funkat för er andra?

Fick samtidigt veta att det enda som kvarstod (efter en enda försök med pergo???) var provrörsbef. Det känns så fel på nå vis? Vill ju försöka bli gravid på naturlig väg. Vet inte vad som skrämmer mig?!

Hur orkar ni andra?

Kram Belinea

• Svar på tråden Känner mig så trött och gnällig...
  • Belinea

Tack!....

Men det är så jobbigt att prata om det. Har försökt. :(
    Klart att man känner folk i samma situation, men det är endå jobbigt.
    Blir inte bättre av att nästan alla i min omgivning har fått barn medan vi har försökt.

Min syster ska ha nu. och det jobbigaste är att jag kan inte känna riktig glädje. Som jag gjort när hon fått sina andra barn. och det skrämmer mig.
    Man börjar nästan känna sig som en "bitterfitta".

Glädjen bara tar slut... Man tar slut, själv som människa.

Känner igen frågorna... När är det vår tur? Jag vill också vara lycklig på riktigt!

Kram Belinea

• Belinea

Känner likadant... Jag brukar säga att det känns som om -man bara tar slut.

Jo, jag vet att det skulle vara bätter att prata om det men jag orkar inte. Klarar nästan inte av att prata med barnmorskan, men jag hoppas att det är en fas.
    Försöker blicka frammåt!

Kram B

• Belinea

Tack Vitsippa!

Och nej det kan ju inte bli sämre...

Kram

• Belinea

Irationell -Lycka till! Jag hopppas på det bästa!

Kram Belnea

Svar på tråden Känner mig så trött och gnällig...