Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Blandras bc med dansksvensk gårdshund.

TS: Min spontana tanke är; konstig blandning och en hund som kräver otroligt mycket aktivering.

Att rekommendera en blanding kan du inte göra. Du kan prisa just din hund, men om man gör samma blandning igen behöver resultatet inte bli detsamma. Dessutom kan du inte räkna så i procent.

janniahlholm skrev 2009-07-20 14:03:27 följande:
    Har jordens trevligaste blandras här hemma :) 50%Eng. Spr. Spaniel 25% Labbe och 25% Irl. Setter hur underbar som helst.. :) det är en blandning jag VARMT kan rekommendera :)
    Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • enlitenbitkaka

Ang att räkna i procent. Visst, om du slår ut de delaktiga raserna så blir det så. Men du kan inte säga att din hund besitter 25% av labradorens egenskaper, 50% av springer spanielns egenskaper osv. Hunden kanske är som en labbe till 80% och som en irländsk setter återstående 20....eller inte alls.

• enlitenbitkaka
    janniahlholm skrev 2009-07-20 14:17:58 följande:
    haha nej jag menade verkligen inte att ange ronnys personliga egenskaper i rasernas procent. Ville bara att folk som såg bilden och kanske undrade "jaha, vad är det för korsning?" skulle få svar på det. Ronny har i princip bara ärvt beteende av sin pappa den eng. spr. spanieln.
    Då säger man enkelt och korrekt att det är en blandning mellan engelsk springer spaniel, labrador och irländsk setter
  • enlitenbitkaka

men om man är seriös OCH har pengarna - varför gör man inte sig själv och hunden en tjänst och köper renras?

• enlitenbitkaka
    janniahlholm skrev 2009-07-20 16:33:50 följande:
    absolut. det är helt klart önskvärt. jag skulle dock ALDRIG göra mitt köp ogjort. min blandis är den underbaraste hunden man kan tänka sig. jäkligt synd att man inte får tävla bruks med blandisar.. :(
    Jo blandisar kan vara underbara hundar, är själv uppvuxen med två helt fantastiska blandishanar. Men förstår ändå inte varför man väljer blandras framför renras om man har möjlighet att köpa en renras?
Svar på tråden Blandras bc med dansksvensk gårdshund.