Inlägg från: englamamman |Visa alla inlägg
  • englamamman

Linköping??

Hej!

Jag har varit inlagd där med för tifig vattenavgång (sängläge) i knappt 1 månad. Tiden var okej, men man kunde haft roligare :)

Lycka till

• englamamman

Hej igen!

Jag var i vecka 23+0 när jag blev inlagd med för tidig vattenavgång. Jag låg där från 7 december till 1 januari. Tiden var som sagt okej. Personalen hade inte tid att prata dösnack med mig utan man blev en riktig tvnisse. Kanalerna som fanns var nog 1,2,4,6,tv4+ och kanske en sportkanal. Man fick använda sin mobil på avdelningen, men jag hade fast telefon också. Man fick ta med sig dator med mobilt bredband om man ville.

Eftersom jag hade 12 mil till Linköping fick jag ta emot besök när som helst (de få gånger någon kom). Men jag tror att de var ganska schyssta med besökstiderna till alla.

Maten var enligt mig under all kritik, fast då åt jag vegetariskt och kanske var normalkosten bättre. Men jag hade en megapåse med frukt och en megapåse med godis under ständig påfyllning.

Bra saker att sysselsätta sig med var för mig korsstygnsbroderier (vilket jag kom på när jag flyttat till Ryhov i Jönköping) eftersom man kan ligga och sy. Mamma hade med sig söta barntavlor med ganska stora korsstygn. Andra som låg där höll på med scrappbooking. Och så läsa går ju alltid hem.

Det fanns Tv på alla rummen (tror jag), man kunde koppla in dvd om man ville (?) och de hade säkert filmer också.

Jag hade en helt underbar läkare när jag låg där som hette Susanna någonting, träffar du henne så hälsa från mamman till hennes prematura tvillingar december 07.

Lycka till och knipp så länge du bara kan, det är garanterat värt det.

• englamamman

Dina: Hur går det för dig? Är allt okej?

Svar på tråden Linköping??