Ni som hittat tillbaka till varann efter en separation, se hit!!!
Vi hade allt...2 barn med 3 års mellanrum, nybyggt hus, trevliga grannar, hyfsad inkomst, ok lyckliga...
Det sprack...vi flyttade ifrån varann o sålde hus...köpte 2 lägenheter i Uppsala, där vi bott tillsammans innan barn...
Vi bor nu tillsammans igen. Ett år har gått...
Första 2 månaderna jättebra! Nytänkande o småkära igen..
Nu har 3 månader snart gått, känns som om vi är precis i samma situation igen...
Jag VILL så mycket att det ska funka!!!
Till saken hör att han har ganska svåra stressymptom som han/vi dagligen tampas med...han har ständig yrsel o ett tryck mot bröstet som ger ångestkänslor, detta gör viljan att ha "koll på läget" o styra upp vardagen, med allt från barnuppfostran, storhandling, dagislämning/hämtning, socialt liv med vänner o bekanta, omtänksam o uppmärksam sambo väldigt svårt...det här var en av orsakerna till vår separation. Jag tror tyvärr att min kontrollerande sida gör hans stress ännu värre än den behöver vara...jag vet inte riktigt hur jag ska få bukt med den. Det är inget överdrivet kontrollerande i min mening men hans personlighet och den sjukdom han lever med gör oss till en dålig kombination...men jag vägrar ge upp igen!!! Det ska funka men hur?...