Vårdnads tvist
Hej alla pappor här..
jag har läst lite om vad ni har gått igenom och jag kan inte fatta att det blir som det blir..själv är jag 23 år gammal och har 2 barn som jag får träffa dom ca 10 h/v.
Vi håller just nu på med en tvist som inte rikigt har kommit igång, jag har försökt att prata med henne inom familjerätten men det funkar inte, hon vill inte gå med på att jag träffa dom mer än den tiden HON tycker passar, det hon går mest på är att dom e för unga och att jag är en fara för barnen, tycker det är så dålig stil att man blir behandlad såhär jag har inte ett skit att säga till om, det funkade bra i början men sen tog de klick i hennes huvud eller nått sånt och så bara bestämde hon att det va för jobbigt för barnen att hålla på så här så jag fick då bara ha dom ca 10h/v,
Vi var då på familjerätten och jag sa att jag ville ha dom minst 4 d/v men hon hånskrattade åt mig blev så arg så jag bara sa att "jag vill ha 4 dagar minst och så är det inget annat" men som sagt så gick hon inte med på detta utan det blev att vi inte kom överens och familjerätten frågade MIG om det inte kunde lösa sig på ett annat sätt. Blev så förbannad på dom båda att dom håller på så här och att familjerätten lägger sig på hennes sida..kan inte fatta detta. Det som är det värsta är att hon använder barnen som ett vapen vilket jag inte tycker är så bra för dom, hon klagar på att jag inte gör något och att jag inte vet hur barnen fungerar.
När man pratar med henne i telefon har hon en aggressiv röst och är otrevlig mot mig när jag ställer frågor om hur barnen mår eller hur dom har haft det. Jag vet inte hur jag ska göra nu, hon har makten och bestämmer när och under vilken tid jag får träffa dom och jag har inget annat val än att gå med på det hon säger annars kan hon bara säga att jag inte får träffa dom överhuvudtaget. Det jag får göra är att vänta tills jag träffar min advokat och rådfråga även han hur jag ska gå till vägar, men om ni ha några idéer så är jag villig att höra!!!
Mvh Ledsen Pappa