BettanB skrev 2009-08-25 06:00:36 följande:
Min läkare tycker att 4,8 är toppen. Trots 5mf och en hel hop symptom.. Galet, galet... Medan andra läkare vägrar ens överväga IVF eller liknande om man ligger över 2,0. Varför pratar de inte med varandra?
Undrar också om de inte har någon samordning över huvudtaget. JAg ringde endokrin på sjukhuset och frågade vad de rekommenderade och de rekommenderar att man ska ligga under 2 vid fertilitetsproblem. Att då RMC som bara behandlar folk med fertilitetsproblem, och som ligger i samma hus fast på en annan våning, tycker att 4,2 är helt OK är för mig helt obegripligt. Och att de inte ens tar provet i utredningen när det kan vara så avgörande för att lyckas med IVF är ännu mer obegripligt.
Vädur och pimpinellan: Ja, jag funderar allvarligt på att skriva och klaga eller tom anmäla dem. Känns bara lite jobbigt att dra i det också... Det är ju jobbigt som det är.
Grådis: Förstår att du också är sur att man inte gjorde nåt åt det redan för 4-5 år sen. Men vad långsamt det verkar gå att få ner värdet.... Vill ju göra en ny IVF innan äggstockarna totaldör, men samtidigt så vill man ju få optimala förhållanden. JAg får förhoppningsvis veta i slutet på veckan hur levaxinet påverkat värdet och om jag har långt kvar till målvärdet.