Missne skrev 2009-08-15 13:33:12 följande:
Vädur: Du verkar ha en förståndig läkare. på mig togs ju inga TSH-prover i utredningen eller under mina fösrtsa IVFer och FET och jag visste ju inte då att jag skulle kräva det. I början så var man (jag) naiv och trodde att läkarna visste bäst och att de gjorde allt de kunde för att hjälpa en till graviditet. men ack så fel man hade. Det är skrämmande hur lite de vet och vill hjälpa till.
Ja min läkare är jättebra!!!! Han verkar verkligen bry sig om sina patienter. Han hade inte jätte koll på IVF först men kollade upp detta ordentligt. SÅ han har ökat mitt Levaxin när jag börjar med spray behandlingen. Äter 100 mg om dagen och när jag börjar mina behandlingar så ökar jag till 112,5 och då har inte mina värden rört sig.
Nu när vi vände oss till Carlanderska så verkade denna läkaren oxå kunnig. Han hade koll på värdena och vart man skulle ligga på för TSH och de erbjöd sig att ta blodprov. Linköping har ju inte brytt sig det minsta, aldrig nämnt ett ljud om TSH vet att jag frågade på infomötet men fick aldrig något ordentligt svar där.
Man vill ju lita på sjukvården men det går visst inte att göra alltid, men hoppas du får ordning på dina värden nu!!!