När är TSH för högt om man vill få barn?
Gynekologen på vanliga k.k som gjorde vår utredning tyckte mitt TSH var bra när det låg på 3,5. Min IVF-klinik har aldrig brytt sig om att fråga. Min privata läkare däremot skrev utan krusiduller ut Levaxin för han tror det är bättre om det ligger under 2,0,gärna lite mindre ändå. När jag hade 0,4 tyckte han det var perfekt och när det stigit till 2,6 höjde han dosen igen. Nu sist var det 1,6 och då var han nöjd. Det finns olika teorier som sagt,men jag har läst en vetenskaplig sida nånstans (försvann när hårddisken kraschade tyvärr)där det uttryckligen står att _om_ man även har övriga symtom på för höga värden bör man äta Levaxin även om det ligger inom det normala,allså under 4,0. Då kan nämligen fertiliteten påverkas också. Vissa kvinnor mår bra med 4.0och är jättefertila,medans andra som jag mår bättre med lägre och kanske även blir mer fertil. Eller i vart fall minskar missfallsrisken eftersom den är mycket högre ju högre TSH man har.'Hoppas nån vet vilken sida jag menade och kan länka!