• Jenny72

Äd Rmc malmö!!

Vi har stått i kö i ca 2 år i Malmö och ska, enligt vad de säger nu, få behandling någon gång i höst. Innan vi placerades i denna kö blev vi skickade till Göteborg, där vi stod i ett år innan vi så att säga kom rätt. Körena går vad jag förstått fortare nu, och jag vill inte vara pessimistsk men väntan kan vara LÅNG. Bara att hoppas att det lyckas när vi alla kommer så långt:)) Lycka till alla!!

• Jenny72

Någon som hört/upplevt något nytt på äggdonationsfronten i Malmö? Det har varit så tyst i denna tråd.
    kram

• Jenny72

Hej päronsplitt!

Läkrasamtalet är egentligen ingenting som jag tycker skiljer sig från det första samalet mer än att det känns som om de vill kolla av att man är medveten om vad äggdonationen innebär och att man fortfarande vill genomföra den.
    Själv har vi stått i kö i Malmö sedan dec-07 och de har sagt att de skulle "planera för behandlingsstart efter semestern". Ännu har jag inte hört något och sedan är det ju en tids behandling för att komma i fas med donatorn. Men inget är som väntans tider som det heter... Hoppas verkligen att det är dags snart för både dig och mig:)

• Jenny72

De sätter så gott som alltid endast in ett ägg om det inte är så att två stycken är halvbra, då kan man få ta båda. Eller om man har en ålder som är relativt hög. Att sätta in två ägg ger en större chans men också en större risk menar läkarna där. En tvillinggraviditet klassas alltid som en riskgraviditet. De pratar också om ett sk. "klippkort" där ett färskt ägg tydligen ska vara 2 "klipp" och ett fryst 1 "klipp". Vid 6 "klipp" är försöken slut och svens sjukvård har g jort vad de kunnat säger de.
    Kram på er alla!

• Jenny72

Idag är jag och maken så glada:)) Idag fick jag reda på att mediciner fanns att hämta på apoteket och att vi är planerade V44!!!:) SPÄNNANDE!

Svar på tråden Äd Rmc malmö!!