Äd Rmc malmö!!
Tänkte höra med er som har gjort äd i malmö hur lång tid ni har stått i kö??
Står själv i kö nu!!
Lycka till alla!
Kramar Vädur82
Tänkte höra med er som har gjort äd i malmö hur lång tid ni har stått i kö??
Står själv i kö nu!!
Lycka till alla!
Kramar Vädur82
Vi har stått i kö i ca 2 år i Malmö och ska, enligt vad de säger nu, få behandling någon gång i höst. Innan vi placerades i denna kö blev vi skickade till Göteborg, där vi stod i ett år innan vi så att säga kom rätt. Körena går vad jag förstått fortare nu, och jag vill inte vara pessimistsk men väntan kan vara LÅNG. Bara att hoppas att det lyckas när vi alla kommer så långt:)) Lycka till alla!!
Tack för ditt svar o lycka till i Höst... Kram Vädur82
Hej.
Har stått i kö för ÄD i Malmö ca 1 år. De har tyvärr inte kunnat ge något svar på när det är dags för vår del, säger bara att det kan ta tid och att det beror på hur många äggdonatorer som anmäler sig.
Känns ibland som att det aldrig är någon ände på väntan...
Lycka till både Jenny72, och Vädur82!
Kram Canin
Usch vad det är tråkigt nu när man står i kö ingenting som händer känns som en evighet ibland tänker jag det hade varit lättare o veta vilken plats man har i kön så att man kanske fått reda på om man kommer längre fram i kön, då hade man vetat det hade gått framåt ivarjefall...
Lycka till alla!!
Vädur82
Någon som hört/upplevt något nytt på äggdonationsfronten i Malmö? Det har varit så tyst i denna tråd.
kram
Hej !
Vi har stått i kö sen Maj-08 . Vi har varit på ett första samtal och vi träffade kuratorn i April . De sa att vi ska få behandling innan årets slut iaf .
Idag fick jag ett brev att vi är inbokade på läkarsamtal inför ÄD i slutet av Sept .
Nån som vet vad det samtalet handlar om ? Är det vår tur nu ?
*längtar*
Hej päronsplitt!
Läkrasamtalet är egentligen ingenting som jag tycker skiljer sig från det första samalet mer än att det känns som om de vill kolla av att man är medveten om vad äggdonationen innebär och att man fortfarande vill genomföra den.
Själv har vi stått i kö i Malmö sedan dec-07 och de har sagt att de skulle "planera för behandlingsstart efter semestern". Ännu har jag inte hört något och sedan är det ju en tids behandling för att komma i fas med donatorn. Men inget är som väntans tider som det heter... Hoppas verkligen att det är dags snart för både dig och mig:)
Hej hej!! Tänkte höra om ni vet hur malmö ställer sig om man sätter in ett ägg eller två?? O hur ställer ni er till det?? Har ni diskuterat det hemma??
Vädur82
De sätter så gott som alltid endast in ett ägg om det inte är så att två stycken är halvbra, då kan man få ta båda. Eller om man har en ålder som är relativt hög. Att sätta in två ägg ger en större chans men också en större risk menar läkarna där. En tvillinggraviditet klassas alltid som en riskgraviditet. De pratar också om ett sk. "klippkort" där ett färskt ägg tydligen ska vara 2 "klipp" och ett fryst 1 "klipp". Vid 6 "klipp" är försöken slut och svens sjukvård har g jort vad de kunnat säger de.
Kram på er alla!
Ok tack för ditt svar vi som har funderingar här hemma. Verka som vi kommer igång innan sommaren 2010 så det känns som man kan se lite framåt..
Lycka till alla!!
Hej hej!!
-05 -06 -07 -08 -09 var inte vårat år så nu hoppas vi att allt vänder 2010 nån som väntar på nått gott väntar aldrig för länge... Sägs de ju!! =)
LYCKA TILL ALLA!!
Hej!
Idag fick jag kallelse från Rmc, ska på kuratorsamtal och läkarsamtal i november. Räknar med att köra igång behandlingsstart våren 2010.
Känns superskönt att ha fått någonting att gå på, blev jätteglad att det äntligen börjar hända något!
Så nu har en liten, liten gnutta hopp tänts om en 2010-graviditet...
Kram till er alla!
Canin: Visst är det skönt att det bara händer nått man är ju trött på all väntan... Då får vi se om det blir att vi får följas åt under vår behandlingen våren 2010, kanske
t om under vår graviditet 2010 hoppas hoppas =)
Bette: Ok men jag vad jag har hört så sätter bara malmö in ett ägg. Tror nog inte det är nått man kan önska.
Mvh Vädur82
Hej !
Vi var på läkarsamtal nr 2 idag , och vi visste inte riktigt vad det skulle handla om ,
men hon berättade lite om behandlingen och att vi är inplanerade v 48 för äd !!!
Vad skönt det var att få veta . Så jag hinner få en mens till och sen blir det förmodligen nästa igen som jag startar behandlingen !
Gud var det här känns overkligt !
Om ett år kanske jag sitter här med en liten en... + att vi letar hus också och då känns det ju lite kul att fantisera lite om var bebben ska ha sitt rum :)
Nu börjar livet på riktigt känns det som....
hoppas o längtar.
Påronsplitt: Ohh vad kul för er gud vad skönt det måste vara o veta när man är inplanerad, ett stort kliv närmare vår dröm... Ska hålla tummarna för er!!
Idag är jag och maken så glada:)) Idag fick jag reda på att mediciner fanns att hämta på apoteket och att vi är planerade V44!!!:) SPÄNNANDE!
Jenny72: Ohh vad kul för er att också komma igång. Måste vara spännande.. Gud vad jag längtar tills man vet ett startdatum ivarjefall =) Lycka till håller tummarna för er!! Kram
Hej på er!
Här i tråden börjar det ju hända saker, vad kul att läsa!
Päronsplitt och Jenny72: Vad underbart att ha en startvecka att se fram emot, förstår att ni räknar dagarna... Berätta gärna hur det går, jag håller alla mina tummar och tår för att ni ska lyckas!
Vädur82: Ja, det är jätteskönt att det äntligen börjar röra sig framåt lite iaf, även om man helst vill att det ska hända nu, nu, nu... Ja det vore kul att följas åt, verkar ju som att vi ska komma igång någolunda samtidigt.
Många kramar till er!
Vädur och canin : Tack för tummarna !
Känns verkligen skönt att det snart är dags ! Hoppas det går snabbt tills det är eran tur med !
Jenny : Vad roligt för er ! Det är ju mindre än 4 veckor kvar ju ! Du berättar väl hur det går när du börjar med behandlingen ?
Lycka till !