• OleIvars

Åh vad trött jag blir på mig själv.

HejHej!
    Jag väntar mitt andra barn. BF:21augusti...

Vet att jag är så löjlig, men jag får ångestattacker så fort jag börjar tänka på förlossningen.
    Min första gick ju bra, jag fick sy 2stygn och min dotter föddes välskapt och är idag fem år.
    Men jag är ändå rädd för smärtan jag ska "genomgå" ännu en gång. Barnet kommer ju ut vare sig jag vill eller inte och jag vill föda vaginalt och inte med kejsarsnitt.

Är det någon som kännt lika inför sin andra förlossning?
    Usch så obehagligt det är.. önskar jag kunde spola fram tiden till just när bebisen är ute och det är över. Jag vill ju njuta och mysa av min ofödda men helst inte behöva ha så ont innan ..

• Svar på tråden Åh vad trött jag blir på mig själv.
  • OleIvars

Tack för ditt svar!

Jag tror inte att något ska gå fel riktigt, jag tänker mera på smärtan jag ska utstå... det där trycket när huvudet ska ut och allt sånt...
    Men man överlever ju, och det går ju över! Man har ju inte ont i sex veckor utan det slutar ju göra ont påengång barnet är ute (om man inte spricker förståss).

Känner mig så löjlig, kvinnor har fött barn i årtusenden.... och inte bara ett utan dom har inte slutat förrän dom haft 5-6barn... och jag klagar över barn nr.2.

Jag är heltidssjukskriven p.g.a. foglossning så jag har nog alldeles för mycket "dötid". Det är nog därför...
    Sen var jag in till förlossningen i v.32. p.g.a. värkar med 3-5min mellanrum. Fick bricanyl och ordinerad vila... Det var efter det som jag vart så rädd.
    Kram och lycka till

• OleIvars

Ja, jag vill också hoppa över förlossningen! Jag skulle vilja vara delaktig men helst vara liten som teskedsgumman och sitta uppe på lysrörslampan och titta ner...

Nyssel: Jag förstår ditt tankesätt och jag ska nog pröva det där... har köpt MAMA förlossningsspecial.. med bilder och hela kittet... så nu ska det tränas
    Det kommer säkert gå bra, men det är just vägen tills det har gått bra som är "guppig".
    Tack för era svar. Kram Tina

Svar på tråden Åh vad trött jag blir på mig själv.