• summertime123

PLANKAN - när börjar resultat synas?

har precis börjat köra plankan. 3 x 20sek per dag. Hur lång tid har det tagit för er innan ni började se lite resultat m magen???

• Svar på tråden PLANKAN - när börjar resultat synas?
  • Mrs Moneybags

Jag är ledsen att behöva säga det, men man behöver mer träning än 60 sekunder per dag för att se resultat...

Konditionsträning och allsidig styrketräning är jättebra om man vill ha platt mage, t ex jogging, promenader, cykling kombinerat med armhävningar, situps, utfall, knäböj, plankan osv.

Sedan är ju kosten nummer ett när det gäller att forma om kroppen.
    Man brukar säga att magrutorna skapas i köket. Hälsosam mat i lagom mängd kan man inte hoppa över om man vill ha en platt mage.
    Inga onyttigheter under veckans flesta dagar, med andra ord...

Lycka till!

• summertime123

hehe glömde visst skriva att jag redan går på raska promenader ca 80-100 min per dag men det visar ju inga resultat i magen så det va därför jag började med plankan. Jag är inte överviktig, äter jätte nyttig mat men magen är hängig efter graviditeten så det är bara det jag vill bli av med. Trodde plankan gjorde under med just det så d va därför jag började. Har jag missuppfattat hela grejen lr?

• Mrs Moneybags

Jaså haha, ja jag tyckte väl att du var lite väl optimistisk

Det beror ju på ålder och så, men när jag var yngre brukade jag se resultat efter kanske 3-4 månader och känna (med handen alltså) resultat lite tidigare, kanske redan efter 1-2 månader.

Du kanske kan kombinera med situps också?

Nu när jag är till åren kommen så måste jag ligga i jämt för att vara i shape.
    Jobbigt!

• summertime123
    Mrs Moneybags skrev 2009-07-08 14:34:37 följande:
    Jaså haha, ja jag tyckte väl att du var lite väl optimistisk Det beror ju på ålder och så, men när jag var yngre brukade jag se resultat efter kanske 3-4 månader och känna (med handen alltså) resultat lite tidigare, kanske redan efter 1-2 månader.Du kanske kan kombinera med situps också?Nu när jag är till åren kommen så måste jag ligga i jämt för att vara i shape. Jobbigt!
    haha äh det var ju jag som va för ivrig med att få svar, vill ju helst se resultat direkt Problemet med situps är att jag glömmer bort att göra dem. Plankan kommer jag alltid ihåg såfort jag ser en matta så då kör jag på. Hoppas på att se resultat om ett par månader då
  • Emki
    Roselie skrev 2009-07-08 18:51:24 följande:
    Hur gar plankan till?
    jag vill också veta det?
  • kemiläinen

HEJ! Har tränat Plankan över en månad 3x3 min, sista veckan 3x3,30 min, har inte set någon större resultat.
     matti

Svar på tråden PLANKAN - när börjar resultat synas?