Len Gbg skrev 2009-09-09 19:42:16 följande:
Hej på er tjejer!Måste in då och då för att se hur det står till med er! Här är varje dag tuff just nu. Mår så in i nordens illa... Spyr inte, men ibland önskar jag att jag kunde det! Det konstiga är att jag mår sämst när jag är ledig och är hemma. På jobbet hinner jag inte ens reflektera över illamåendet! Var på inskrivning igår. Fick en jättebra barnmorska vilket jag är oerhört lättad och glad över! Jag hade en svår förlossning med sonen, och sen följde en massa annat efter det, så man kan säga att första halvåret var ett rent helvete. (Finns att läsa om detta i bloggen här på
FL) När jag dragit dessa historier ganska kortfattat satt hon nästan och gapade... för första gången kände jag att jag fick en bekräftelse på att det vi gick igenom var något ut över det normala. Jag kommer att få gå på Aurora-samtal och träffa en läkare tidigt. Det finns två allternativ för mig. Antingen blir det ett planerat snitt, eller så kommer jag föda vaginalt med ha ett kontrakt skrivet av en läkare. Där kommer det stå att jag när jag själv vill kan begära att bli snittad, att förlossningen max få ta ett X antal timmar och måste fortgå normalt. Avstannar den så ska det bli snitt.Barnmorskan reagerade starkt över två saker: Dels att jag fick ligga med krystvärkar i 10 timmar, och dels att man inte stängde av värkförstärkande droppet när det beslutats att det skulle bli akut kejsarsnitt. Hon uttryckte att så får det bara inte gå till... Nu känner jag mig så trygg för jag har redan min barnmorska bakom mig och har hennes stöd till 100%. Det är jag som kommer bestämma hur min förlossning kommer gå till och vi ska göra allt för att det ska gå 100 gånger bättre denna gången!Tack för att ni läste allt detta! <3 Vecka 8 imorgon. Tiden går sakta även när man plussat!
Vad härligt att du har fått en bra BM som har förståelse för vad ni gick igenom sist. Vart går ni? Kan vara bra att veta när det väl är dags för oss.