Inlägg från: Tessan S |Visa alla inlägg
  • Tessan S

Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?

Här är en till. Vi har en liten Elwira som föddes i maj förra året och nu har min kropp precis kommit i gång efter pillerstopp.
    Så nu kör vi

• Tessan S

Mamma Pethra skrev 2009-06-30 15:55:56 följande:

Åh vad skoj! Lolofant: Jag har BIM den 17 juli, när har du BIM Tessanu?
    Den 24:e förutsatt att jag har samma cykel som innan förra graviditeen.

Vi bor i Lunden
  • Tessan S

Cinza: Hoppas på ett lyckligare slut den här gången. Var i Lunden bor ni?

Det blir verkligen spännande här om ett par veckor Det verkar som de flesta här har fått barn tidigare. Hur gick det för er då. Tog det lång tid, eller sa det bara "pang" så var ni gravida?

• Tessan S

Cinza: Inte så långt i från er. Vi bor precis vid den lilla begravningsplatsen. Tåns begravnngplats tror jag deb heter. Inte långt från ICA Lunden.

• Tessan S

Cinza: Ja nästan
    Nu ska jag och lilla E ut på gården och svettas *pust*. Varmt för mig men hon måste få springa av sig lite.

• Tessan S

Mamma Pethra skrev 2009-07-01 10:07:02 följande:

För oss gick det på första försöket förra gången, i vintras gick det på tredje men det slutade ju tyvärr i tidigt missfall. Nu är det första försöket, känns inte fullt lika lätt denna gång. Eftersom det gick så lätt förra gången så var vi naiva nog att tro att det skulle vara lika lätt nu.
    Vi lyckades två månader efter det att jag slutade med piller förra gången. Då slutade det i utomkvedshavandeskap, men efter det gick det på första försöket. Vi var nog också lite naiva nu så det var långa sju veckor innan kroppen ens kom i gång igen efter piller den här gången.
    Så vi försöker att inte hoppas för mycket men visst skulle det vara trevligt om det lyckades direkt
  • Tessan S

Hej Bjornis och Fru R. The more the merrier

Jag har mig veterigen ingen kompis som försöker bli gravid men det trodde jag inte sist heller. Då visade det sig att en av mina bästa arbetskamrater var ett par veckor före mig bara. Det var verkligen jättekul att ha någon att följas åt med.

• Tessan S

*s* Ser att det är fler en jag som tajmar stora sporthändelser Sist hann jag ju med både fotboll och sommar OS

• Tessan S
    Bjornis skrev 2009-07-03 16:50:06 följande:
    Hehe. Bra att höra att man inte är ensam om att försöka planera in barnet efter sport! Man kanske kan se till att få en foglossning eller två lagom till os annars? Hehe. Här inväntas äl. Hade första mensdagen den 28 juni så är väl runt 10 dar kvar till äl, men börjar testa med stickor i mitten på nästa vecka tänkte jag och sen blir det sexmaraton!
    Haha, Ja jag blev sjukskriven på halvtid för foglossning i åttonde månaden sist så man vet aldrig

Borde inte ha ÄL förrän nästa fredag men har lite känningar så jag funderar på att testa från i morgon så får vi se. Sambon gick på semester idag så nu har vi gott om tid att göra barn

Cinza: Förstår knappt att du orkat så mycket som du gjort. Skönt med föräldrar som ställer upp!
  • Tessan S
    Charlita skrev 2009-07-03 21:21:30 följande:
    Jag hoppar in här! Göteborgare från majorna. Killen och jag hoppas på att bli gravida i sommar. Inga barn sen tidigare
    Välkommen och lycka till!!

Fru R: Liiiite för varmt i dag ja... Får hoppas på lite regn i helgen
Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?